Web analytics is het meten, verzamelen, analyseren en rapporteren over web / internet data, met als doel om inzicht te krijgen in bezoekersgedrag. Daarnaast kan deze informatie gebruikt worden om de website te optimaliseren.
Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie
Datagedreven marketeers kunnen niet zonder cijfers. Wat is de conversie van deze campagne? Hoe doen de verschillende categorieën het? En zien we voldoende klantretentie? Daar kijken we wekelijks of zelfs nog vaker naar. Maar ben je ook in staat collega’s op een goede manier van informatie te voorzien? En doe... » Lees meer van 'Tips voor de beste dashboards in jouw organisatie'
CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)
Lukas Vermeer, director of experimentation bij Booking.com, presenteerde tijdens CH2019 over de truc voor het doen van betere experimenten, namelijk sample ratio mismatch (SRM).
Bij een sample ratio mismatch komt de steekproefverhouding niet overeen met het ontwerp van een experiment. De verdeling tussen control en variant is nooit exact 50/50 en... » Lees meer van 'CH2019: Sample Ratio Mismatch (SRM)'
#DDTT 11: Get value from your data
Op dinsdag 21 januari was alweer de elfde editie van Digital Data Tips Tuesday (DDTT). In een zaal met meer dan honderd data analisten, conversie specialisten, designers, freelancers en consultants, stond ‘get value from your data’ centraal.
Vanaf deze editie wordt de DDTT gehost door Ruben de Boer in plaats van... » Lees meer van '#DDTT 11: Get value from your data'
Whitepaper: digital marketing analyse
Whitepaper digital marketing analyse door Stephan van Heusden. Download het whitepaper hier!
Deze whitepaper gaat in op digital marketing analyse, waarbij er onderwerpen worden behandeld zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word ik een digital marketing analist? Met welke tools ga ik werken? En hoe ga ik het meest... » Lees meer van 'Whitepaper: digital marketing analyse'
De laatste Google update: BERT
Google heeft onlangs een nieuwe algoritme update aangekondigd. Deze Google BERT update is aangekondigd op 24 oktober 2019 en is enkele dagen eerder al uitgerold.
Volgens Google zal deze update zo’n 10 procent van alle zoekopdrachten beïnvloeden. Daarmee is het mogelijk de grootste algoritme update van Google van de afgelopen... » Lees meer van 'De laatste Google update: BERT'
Webanalytics & SEO Specialist bij Feyenoord in Rotterdam
Voor de afdeling Marketing & Media zoekt Feyenoord per direct een pro-actieve en gedreven:
Fulltime Webanalytics & SEO Specialist in Rotterdam
De functie:
Vind jij het een
sport om rauwe data om te zetten naar scherpe en verrassende analyses en
conclusies? In de functie van Webanalytics & SEO specialist meet je de
webstatistieken en analyseer je... » Lees meer van 'Webanalytics & SEO Specialist bij Feyenoord in Rotterdam'
Job vacancy for senior web analyst at Twill
Do you want to make global impact at a scale-up backed by the world’s #1 in the logistics industry?
The Twill mission is to disrupt the consolidated logistics industry and ‘make shipping simple’ – as easy as booking airline tickets, a taxi or hotel. Only two years young Twill is... » Lees meer van 'Job vacancy for senior web analyst at Twill'
Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen
In mijn vorige blogposts heb ik geschreven over het automatiseren van experiment analyses en over Sample Ratio Mismatch in experimenten. Ik zou de stickers op mijn laptop geen eer aan doen als ik de twee niet zou combineren en een nieuwe verbeterde experiment analyse tool zou creëren. Daarnaast is het... » Lees meer van 'Automatiseer je experiment analyse in 9 simpele stappen'