Gisteren presenteerde Google hun jaarlijkse Google Analytics Summit, waar ze maar liefst 14 aankondigingen deden. Met dank aan searchresult.nl zetten we deze even voor jullie op een rijtje.
- Events via Google Tag Manager
Om zaken als formulieren, links en clicks te tracken hoef je geen aparte code meer te installeren op je site: dit gaat nu allemaal via Google Tag Manager. - Google Tag Manager premium
Hier zijn nog geen details over bekend gemaakt. - Versimpeld overgang van Google Analytics naar Universal Analytics
Je hoeft geen nieuwe properties meer aan te maken om over te stappen. - API account management
Het is straks mogelijk alleen bepaalde Analytics data beschikbaar te stellen via API. - Nieuw acquisitie overzicht
Een nieuwe vormgeving moet meer inzicht geven in het gedrag in het conversiepad. - Nieuwe segmenten Google Analytics
Deze werden al gedeeltelijk uitgerold, maar er zit nog meer aan te komen. - Segmenteren op geslacht en leeftijd
- Segmenteren op hobbies en interesses
- Google Analytics data exporteren naar Google BigQuery
Alleen beschikbaar als betaalde premium dienst, maar ideaal voor big data analyses. - Doubleclick Campaign Integratie
Je krijgt straks de mogelijkheid om data uit de Doubleclick Campaign Manager in Google Analytics te gebruiken. - Doubleclick impressies in multi-channel funnels
Helpt je om in te zien of views van je banners invloed hebben op je conversie. - Google Play integratie
Statistieken van je apps in de Google Play store kunnen ingeladen worden in Google Analytics. - Analytics Academy
Google brengt veel meer cursussen om gebruikers te helpen nog dieper in de data te kunnen duiken. - Betere hulpfuncties in Google Analytics
Ook in Google Analytics zelf zal er meer, en uitgebreidere, hulp beschikbaar komen.
Reacties (1)