In de blogpost ´the War of the Roses´ heb ik aangegeven dat onder andere Progress Indicators in mijn ogen zorgen voor hogere conversie. Hieronder heb ik 24 voorbeelden van Progress Indicators verzamelt. Een progress indicator toont de gebruiker in welke stap hij zit en welke stappen hij nog te gaan heeft voordat hij het product, of de dienst, heeft gekocht. Regelmatig zitten er wel meerdere pagina’s in 1 stap (een Progress Indicator is dus niet altijd gelijk aan 1 stap zoals het veelgebruikte “stap 1 van x”).
Deze voorbeelden komen bijna allemaal van hoog converterende websites. De voorbeelden geven dus een goed zicht op wat nu de standaard is. Opvallend is dat ze allemaal wel erg op elkaar lijken. De volgorde is vrijwel altijd:
• Gegevens/Address
• Shipping/Delivery
• Billing/Facturering
• Order complete/Controle/Confirm
Er zijn een paar uitzonderingen. Bij Eddie Bauer en Walmart staan ´Extras´ en ´Gift´ aangegeven. “Extra’s” is cross sell en bij “Gift” is het mogelijk het gekochte te verzenden als cadeau. Bij andere sites komen deze stappen soms wel voor maar zijn die kennelijk niet belangrijk genoeg om in de Progress Indicator genoemd te worden. Verder en belangrijker is het aangeven dat het proces veilig is zoals bij Sears en Proflowers.
Ebags is de enige met icoontjes en een telefoonummer (for assistence with your purchase, please call: 1-800-820-6126). Je mag toch verwachten dat het aanbieden van assistentie bij het koopproces conversieverhogend werkt. Of wegen de kosten niet op tegen de opbrengsten?
Heeft er iemand ervaring met Progress Indicators? En wijken deze af van deze 24 voorbeelden?
Reacties (9)