Blokken vs. Flash
Allereerst: bedankt voor de vele en enthousiaste reacties op ons artikel over de A/B test reisverzekeringen! We willen graag de resultaten met jullie delen.
Mario, we hadden al verwacht dat iemand zo slim zou zijn om op onze website te gaan kijken. En je hebt gelijk: de ‘blokkenvariant’ staat niets voor niets live op abnamro.nl reisverzekeringen.
Maar liefst 74% van de (148) stemmers gaf het goede antwoord!
Het verschil
23,82% van de bezoekers van ‘de blokkenvariant’ en 19,84% van de bezoekers van de ‘flashvariant’ sloot een reisverzekering af. Dat is een verschil van maar liefst 19,75%!
Veel van jullie gaven goede argumenten waarom variant A beter scoorde dan variant B of andersom: dit was voor ons erg interessant, ongeacht of jullie het bij het rechte eind hadden.
Natuurlijk is er op de redactie gespeculeerd waarom de ‘blokkenvariant’ zoveel beter scoort en dat willen we graag met jullie delen.
Wij denken dat….
- herkenbaar beeld (kinderen in zwembad – blokkenvariant) de bezoekers aanspreekt;
- de call to actions (buttons) qua lay-out beter tot zijn recht komen in de ‘blokkenvariant’;
- de ‘meer over ….’- linkjes veel toevoegen. Deze ontbreken in de ‘flashvariant’;
- de teksten naast de buttons in de flashvariant te klein zijn en minder opvallen dan de teksten onder de buttons in de ‘blokkenvariant’;
- de ‘twijfelaars’ gerust worden gesteld door de link naar de reisverzekeringswijzer boven de ‘blokkenvariant’. Dit geeft extra vertrouwen én extra verkopen.
We vonden het erg leuk én leerzaam om deze ‘case’ met jullie te delen. Zeker voor herhaling vatbaar!
Dit artikel is geschreven door Lonneke Okkes en Evert Stobbe. Lonneke werkt als webredacteur bij ABN AMRO en focust zich op het moment op SEO en het optimaliseren van alle verzekeringsproducten. Evert is webanalist en o.a. verantwoordelijk voor optimalisatie van Verzekeren.
Reacties (14)