Allereerst hartelijk dank voor alle reacties op de vorige abnamro.nl AB-test. Dit keer hebben we gekozen voor een test die nog draait, zodat sommige slimmeriken het dit keer echt zonder bevestiging up front moeten doen;-) Het onderwerp is de ABN AMRO Credit Card.
Naast de continue verkoop van nieuwe creditcards, hebben we ook doelen voor het aantal self service diensten die een klant via internet doet. Denk hierbij aan:
- activeren van credit card
- (opnieuw) opvragen van een pincode
Ons plan de campagne:
We hebben twee versies gemaakt. Zij bevatten zowel informatie voor de aanschaf van een nieuwe kaart als informatie voor de selfservicediensten, zie de twee screenshots hieronder. De lokatie van de informatie is in beide versies gespiegeld.
Credit Card test: Versie A (sales focus)
Aanschaf nieuwe kaart informatie bovenin de pagina, self services onderin.
Credit Card test: Versie B (services focus)
Self service mogelijkheden bovenin de pagina, aanschaf nieuwe kaart onderin.
Welke variant presteerde beter?
Ons doel was optimalisatie van het aantal uitgevoerde services. De twee varianten van de pagina werden door middel van A/B testing uitgeserveerd en de versie die leidde tot de meeste selfservice verzoeken won. En wat bleek: één van de varianten doet het 25% beter. Weet jij welke variant van de pagina de grote winnaar is? Wij willen heel graag weten waar dat volgens jou aan ligt. Kies jouw winnaar in de onderstaande poll en laat je motivatie achter in de reactie mogelijkheid onder dit artikel.
Volgende week doen we ´de grote winnaar´ uit de doeken en ook waarom wij denken dat deze pagina zo goed scoort.
Dit artikel is geschreven door Gerard Lindeboom. Hij werkt als webanalist bij ABN AMRO
Reacties (20)