Op 31 oktober vindt het enige B2B E-commerce event plaats in Hotel Houten. Een goed initiatief lijkt mij, want ook B2B ondernemers kunnen via het online kanaal geld verdienen. Wat kunnen we verwachten van dit evenement?
Succesverhaal Philips Lighting?
Dit lijkt mij een zeer interessante sessie. Nicky Csellak van Philips Lighting gaat het hebben over hun ‘longtail strategie’. Kun je het serviceniveau behouden, terwijl de kosten omlaag gaan? Ik ben vooral benieuwd naar de rol van webanalyse hierin. Kan Philips m.b.v. webanalyses hun offline kracht koppelen aan de online kansen? Zijn CRM/callcenter en de webanalytics gekoppeld? En wat wordt hiermee gedaan?
Contentmarketing via LinkedIn
LinkedIn mag natuurlijk niet ontbreken op een B2B E-commerce event. Ik ben benieuwd hoe dit platform zich gaat ontwikkelen in de komende jaren. Wat kunnen zij bedrijven bieden op het gebied van content marketing? Is het bijvoorbeeld binnenkort mogelijk om je YouTube video’s te integreren binnen je LinkedIn pagina? Bijvoorbeeld om video tutorials te promoten onder je doelgroep.
Keynote: Andy Hoar
Deze keynote spreker zal ingaan op de dynamische wereld van B2B E-commerce. Ik ben benieuwd of er weleens onderzoek is geweest naar de groeipotentie van B2B E-commerce. Welke branche(s) laten nog veel kansen onbenut? Het valt mij op dat B2B verzekeraars nauwelijks het online kanaal inzetten. Een gemiste kans lijkt mij. Google heeft een consumer barometer. Wellicht een idee voor Google om een B2B barometer te laten ontwikkelen?
Mijn eigen verwachtingen
Ook voor webanalisten is B2B E-commerce interessant. Deli XL is niet voor niets op zoek naar een webanalist. Ik ben wel benieuwd hoeveel B2B E-commerce afdelingen een webanalist in dienst hebben. Ligt er een plan om data-driven marketing uit te rollen? Wordt dit door de hele E-commerce afdeling gedragen?
Kortom: genoeg vragen om over te brainstormen!
Volledige programma
09.30 – 09.40: Opening Dagvoorzitter Ben van der Burg
09.40 – 10.25: Positioning For The Dynamic New World of B2B eCommerce
10.25 – 11.00: Capturing the long-tail cost-effectively
11.00 – 11.30: pauze
11.30 – 12.15: parallel ronde 1
- Sessie 1: Onze reis naar een nieuw e-Commerce tijdperk voor Deli XL
- Sessie 2: nog niet bekend
- Sessie 3: Jaco Reitsma, MyElsevier
12.15 – 12.45: parallel ronde 2
- Sessie 1: B2B content en het ontsluiten van die content via verschillende kanalen
- Sessie 2: Ken je koper! Een cruciale stap naar B2B eCommerce succes
- Sessie 3: Koninklijke Talens
12.45 – 14.00: lunch
14.00 – 14.30: Paneldiscussie over de uitdagingen van het B2B-kanaal
14.30 – 15.15: parallel ronde 3
- Sessie 1: Do’s en don’ts bij uitrol B2B webshop in een omnichannel omgeving
- Sessie 2: Altijd blijven lachen!
- Sessie 3: Makro: van groothandel naar multichannel groothandel
15.15 – 16.00: pauze
16.00 – 16.45: Over de switch van print naar online
16.45: Afsluiting door dagvoorzitter en aansluitend netwerkborrel
Kaarten
Kaarten voor het B2B E-Commerce Congres kosten 450 euro en zijn hier te bestellen (korting voor Twinkle Plus en MarketingTribune abonnees).
Verloting van gratis entreekaart
Wil jij kans maken op een gratis entreekaart, vul dan simpelweg het formulier in op anali.st/verloting Meedoen kan tot vrijdag 25 oktober, 15:00.
Meer informatie over het programma, de locatie en aanmelden kan via searchcongres.nl
Reacties (2)