Performics is het resultaatgerichte online marketingbureau van ZenithOptimedia. Het internationale conversiegerichte performance bureau is de enige in zijn soort die wereldwijd opereert.
Ter uitbreiding van hun team is Performics op zoek naar een
Webanalist (fulltime)
rapporteert aan Head of Performics
De baan
Als data-driven webanalist ben je verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van analyses van websites en digitale marketingcampagnes. Je vertaalt doelstellingen naar KPI’s, ontwikkelt meetplannen en zorgt voor een optimale implementatie van de web analytics software. Ook ben je nauw betrokken bij het opzetten, uitvoeren en monitoren van online gebruikersonderzoeken, A/B en multivariate testing. De gemeten data vertaal je naar concrete en begrijpelijke optimalisatieadviezen die je presenteert aan onze (internationale) klanten. Je werkt nauw samen met een team van gespecialiseerde collega’s om optimaal resultaat voor onze opdrachtgevers te bereiken.
Jij
Als gedreven en ambitieuze online specialist met minimaal een jaar werkervaring als webanalist. Je bent een expert in Google Analytics (met kennis van html/CSS/javascript). Ervaring met andere analyse software is een pre. Daarnaast heb je ervaring met conversieoptimalisatie en bijbehorende software zoals Optimizely. Je beschikt over analytisch inzicht, je werkt planmatig, je bent oplossings- en klantgericht. Ook ben je proactief en communicatief vaardig. Schakelen tussen Nederlands en Engels is voor jou geen enkel probleem. Een hbo/wo studie in een bèta richting zijn een pre. Je bent in bezit van een rijbewijs B.
Wij
Performics is één van de toonaangevende online performance bureaus in de wereld, met vestigingen in 40 markten en ruim 1.000 specialisten in zoekmachinemarketing, social media, RTB, affiliate marketing, web analytics en conversieoptimalisatie. In Amerika staat Performics al drie jaar achtereen in de Top 100 workplaces to work en dit jaar is Performics voor de tweede keer uitgeroepen tot ‘best search agency’ tijdens de European search awards.
Performics bestaat inmiddels drie jaar in Nederland en is integraal onderdeel van mediabureau ZenithOptimedia (Publicis Groupe). Met een hard groeiend team digitale specialisten werken wij voor grote internationale en nationale merken als L’Oréal Paris, Nestlé, Microsoft, Twitter, Hyundai, Mercedes, Puma, Ziggo en TNT. ZenithOptimedia/ Performics is gevestigd in Amstelveen, aan de rand van Amsterdam met 90 getalenteerde medewerkers.
Wij bieden
Een zelfstandige functie met veel eigen verantwoordelijkheid, omdat je de enige Webanalist in het team van 9 mensen bent. Bedrijf breed zijn er voldoende sparringpartners. Je werkt voor A-merken, je krijgt volop de ruimte om te ontwikkelen door middel van kennissessies en er zijn meer dan voldoende mogelijkheden om jezelf te laten zien.
We hebben goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 25 vakantiedagen, pensioenregeling, gezamenlijke lunch, vrijdagmiddagborrels, social events, sportactiviteiten en flexibele start- en eind werktijden.
Interesse?
Wil jij werken bij een groeiend internationaal mediabureau waar je zowel uitvoerend als adviserend een rol hebt en waar jij wordt gezien?
Stuur je motivatiebrief en CV naar werken@zenithoptimedia.nl ter attentie van Nienke van Dijk (HR Director) o.v.v. vacature Webanalist. De werving- en selectieprocedure wordt door ZenithOptimedia ondersteunt.
Voor meer informatie kun je telefonisch contact opnemen met Nienke via 020 – 406 14 98 of neem een kijkje op www.zenithoptimedia.nl of http://www.performics.com/nl/.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.