Vacature voor Senior Big Data Marketinganalist bij ABN AMRO

ABN AMRO
Gezocht:

ervaren marketing analytics-specialisten – fulltime

die geloven dat je miljoenen klanten persoonlijk kunt bedienen.

Ben je scherpzinnig en ondernemend, en deel je onze kijk op klanten én bankieren? En wil je jouw kwaliteiten als marketing analytics-specialist echt effectief inzetten voor een doelgroep van > 5 miljoen klanten? Vertel ons dan jouw verhaal. We zijn benieuwd! Als je goed bent kun je bij ons nog beter worden. Dat beloven we je. Dit is je kans om de professional te worden die je wilt zijn.

Hoe ziet je werk eruit?

Kun jij uit 24 miljard regels data iets halen wat hout snijdt? Dit is de kern en de uitdaging van deze functie. Je analyseert wat klanten aantrekkelijk en belangrijk vinden, en creëert daarmee inzicht in hun gedrag en behoeften. Die inzichten vertaal je door naar concrete toepassingen om onze dienstverlening te verbeteren. De kansen die jij ziet, zetten we om in actie en resultaat.

Je functie is afwisselend: gevraagd en ongevraagd maak je analyses van uiteenlopende onderwerpen over de volle breedte van onze dienstverlening. Daarbij kom je in contact met veel verschillende collega’s binnen Marketing, Producten en Klantbediening.

Hoe ziet je werkplek eruit?

Je werkplek is de marketingafdeling van Retail Banking in Amsterdam. Daar komt de totaalbediening van alle particuliere en kleinzakelijke klanten van ABN AMRO samen. Met je collega-analisten vorm je het ‘centre of expertise’ voor big data analytics. Een rijke dataset en geavanceerde tooling staan tot je beschikking. Je werkt nauw samen met strategie-consultants, business developers, marketeers, database-marketeers, webmarketeers en communicatiespecialisten. Om je heen heb je dus alles en iedereen om effectieve fact-based marketing te kunnen bedrijven in een professionele omgeving.

Wie ben jij?

Hoe verschillend ze ook zijn, je begrijpt wat klanten willen en nodig hebben. Je bent zeer intelligent, hebt vernieuwende ideeën en gaat makkelijk om met creatieve marketeers en het senior management. En met tegengas, want dat krijg je soms: we zijn een grote organisatie. Maar als je ergens in gelooft, zet je door om je doelen te bereiken.

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

  • Afgeronde WO-studie in de richting van Econometrie, Statistiek of Wiskunde, je behoort tot de top van je lichting. Of je hebt een;
  • Afgeronde WO-studie in de richting van Economische Psychologie of andere bèta vakken, waarbij je als eindcijfer een 8 hebt gehaald voor het statische deel en/of cum laude bent afgestudeerd;
  • Een bewezen track record als succesvolle marketing analytics-specialist binnen een complexe, data-gedreven organisatie;
  • Analytisch en gestructureerd, in staat om je eigen werk te organiseren;
  • Een resultaatgerichte onderzoeker die complexe zaken eenvoudig presenteert;
  • Vernieuwend en in staat om meerdere analytische technieken toe te passen;
  • Gedreven, passie voor je expertise.

Wie zijn wij?

Marketing Anno Nu is voor ons: klanten verleiden, binden en boeien. Dat doen we door ze persoonlijk en relevant te bedienen, en ook zo met ze te communiceren. Ons doel: via alle kanalen klanten meer gemak en voordeel bieden, zodat hun klantbeleving optimaal is. We willen data hierbij gebruiken om hen overzicht, inzicht en persoonlijk advies te geven, en om ze aantrekkelijke aanbiedingen te doen.

Werken bij ABN AMRO betekent: nog beter worden in wat je doet. We begrijpen klanten, vertalen hun ambities naar gemeenschappelijk succes en verdienen zo vertrouwen. We willen dat onze klanten onze producten begrijpen. Dat betekent dat we soms ‘nee’ verkopen als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: een overzichtelijk productaanbod bieden. En helder communiceren. Bankieren is ons vak, de wereld onze uitdaging.

Wat bieden we je?

Bij ABN AMRO krijg je alle ruimte om te groeien, zodat je elke dag een beetje beter wordt in wat je doet. In een inspirerende omgeving werk je samen met de beste professionals aan uitdagende projecten en vraagstukken. We bieden je uitstekende ontwikkelingsmogelijkheden en een miljoenenpubliek, want jouw oplossingen komen direct bij onze klanten terecht. Vanzelfsprekend krijg je ook een goed salaris met aantrekkelijke employee benefits, waarmee je voor een groot deel je eigen arbeidsvoorwaarden bepaalt.

Solliciteren of meer weten ?
Ben je geïnteresseerd? Reageer dan nu online op de vacature van Senior Big Data Marketinganalist!

Voor meer informatie, neem contact op met Bob Kern, Senior Recruiter Marketing, Communicatie & Products, 06 – 83 55 12 48. We maken graag kennis met je.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.