In april zijn we gestart met het redesign traject van webanalisten.nl. Zoals geschreven in het introductieartikel voert strategisch en grafisch bureau CLEVER°FRANKE samen met ontwikkelpartner Freshter deze opdracht uit. Behalve dat Reinout en ikzelf als initiatiefnemers van dit platform zijn geinterviewd over onze missie, visie en wensen, is er aan jullie als lezer middels een enquête gevraagd wie jullie zijn en wat jullie van webanalisten.nl vinden. Onderstaande presentatie geeft een overzicht van de analyse van de ingevulde enquêtes.
Bloggers enquête
Naast de enquête voor lezers hebben wij ook een enquête gehouden onder alle vaste schrijvers op webanalisten. Hieruit haalden wij de volgende conclusies voor de webanalisten.nl bloggers:
- Blogt met name voor kennisdeling en zichtbaarheid, maar ook omdat men het gewoon leuk vindt om te schrijven.
- Is blij met de waardering die hij krijgt, maar soms mag er bij zijn of haar artikelen wel een wat bredere (niet incrowd) discussie ontstaan.
- ´Tijd´ is de grootste drempel om meer te gaan schrijven.
- Vanuit motivatie oogpunt mag er voor de blogger worden gewerkt aan extra zichtbaarheid en persoonlijk contact.
- De blogger heeft de behoefte een eigen (besloten) incrowd community voor kennisdeling.
- De blogger is toe aan een update van het CMS.
Vervolgstappen redesign
Op basis van de resultaten van de enquêtes, een analyse van het huidige gebruikersgedrag en de bevindingen van de interne interviews wordt er een functionaliteiten wensen lijst gemaakt. Deze lijst zullen we binnenkort delen op onze website.
Reacties (3)