Wat werkt beter: social referrals of zoekmachine referrals? Deze vraag is onderzocht door Parse.ly met als grootste uitkomst dat Facebook recent Google voorbij is geschoten als de belangrijkste doorverwijzer voor grote uitgevers.
Nieuwe nieuwstijdlijn
Denk er maar eens over na. Eerst waren gebruikers druk op Facebook om 24/7 bij te houden waar vrienden actief mee bezig waren. Dit is totaal veranderd. Facebook is nu meer een nieuwssite geworden. Vrienden posten of liken nieuwsupdates die zij interessant vinden: het is een nieuwstijdlijn waarbij het actuele nieuws constant op je afkomt.
Bedrijfspagina’s werken echt
Dit is een interessante en leuke ontwikkeling. Het bevestigt dat het gebruik van Facebook dus echt werkt. Dat geldt zeker voor retailers. Steeds vaker investeren retailers tijd, geld en energie in het verkopen van haar diensten of producten online. Om hier een succes van te maken is verkeer richting de website zeker een must. Facebook is hier een goed middel voor en dat feit wordt nu ook bevestigd middels onderzoek.
Bedrijfspagina’s zijn ideaal om jouw doelgroep op de hoogte te houden van leuke ontwikkelingen, nieuwe producten, aanbiedingen en blogs die je schrijft. Door gericht je berichten te schrijven, kun je interactie creëren waarmee je zorgt dat je bedrijf positief onder de aandacht komt.
Gericht adverteren op Facebook
Facebook is ook heel goed te gebruiken om producten/diensten of leuke berichten betaald te promoten bij de doelgroep. Dit werkt heel goed en is, vergeleken met andere communicatiemogelijkheden, niet zo duur. Het voordeel van Facebook is dat je de doelgroep heel gericht kunt afbakenen door te targeten op interesses en gedrag. Je verkoopt bijvoorbeeld golfspullen online via een webshop. Naast demografische gegevens kun je aangeven dat het bericht alleen onder de aandacht moet komen bij personen die interesse hebben in golfen. Je kunt het ruimer nemen, maar hoe specifieker, des te hoger de conversiekans.
Adverteren is voor elk product of dienst anders en altijd maatwerk. Een andere mogelijkheid kan zijn om met een specifieke campagne producten aan te bieden. Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
In reactie op dit artikel: Adformatie komt met een interessant artikel dat zegt dat sociaal medium Facebook Google voorbij gaat als grootste verwijzer van online bezoek.