Vacature voor Webanalist bij Zoover & weeronline.nl

Zoover weeronline

Zoover en weeronline.nl zijn op zoek naar een

Webanalist
fulltime in Zeist

Wie: Ervaren Webanalist met skills en ambities op het vlak van strategie en advisering
Wat: Strategisch meedenken over onze data en verantwoordelijkheid nemen voor onze webanalytics
Waarom: Meebouwen aan een nieuwe afdeling en meer doen dan alleen operationele webanalytics
Waar: Zeist
Wanneer: Jouw startdatum bepalen we samen

Een aantal jaren ervaring als Webanalist en op zoek naar de ruimte om het grotere plaatje te bekijken en echt verschil te maken ten aanzien van het doen en laten van een organisatie (of eigenlijk: twee bekende merken)? Kom het Online Marketing & Business Intelligence team van Zoover en weeronline.nl legendarisch maken!

De functie:

Operationele webanalytics en het grotere plaatje bekijken
Jouw komst gaat heel veel collega’s hier blij maken: met jouw analyses, tests en advies kunnen Sales, Marketing en natuurlijk het Product Team een enorme stap vooruit maken. Jij voorziet collega’s van betrouwbare data en informatie, zodat zij gefundeerde beslissingen kunnen nemen en we samen het succes van onze merken Zoover en weeronline.nl verder vergroten.

Je komt terecht in het team Online Marketing & Business Intelligence (zes man/vrouw), dat momenteel opnieuw gevormd wordt. De ambitie is om op tempo een dienstverlenende afdeling te worden en op een hoger level te opereren. Dat betekent onder meer dat we hard werken aan thema’s als datamanagement, advanced analytics, algoritmes, big data, conversieoptimalisatie, multivariate testing en business intelligence. Samen maken jullie de uitdagingen en kansen van onze merken zichtbaar en begrijpelijk. Organisatiebeslissingen worden daarmee makkelijker, simpeler en vooral effectiever.

Deze ambitie vraagt van jou dat je op strategisch niveau meepraat over koppelingen tussen onze webanalytics, online marketing en business. Zo denk je bijvoorbeeld mee over de KPI’s van verschillende afdelingen en bepaal je welke data we echt nodig hebben en bedenk je ook hoe we alles planmatig en gestructureerd kunnen verzamelen. Met jouw kennis zijn we in staat om alles goed te meten, ontleden en nuttige dashboards en visuals op te leveren.

Je krijgt ook de verantwoordelijkheid voor de operationele kant van onze webanalytics. Dat betekent dat je onze tooling en tracking bepaalt, beheert en door ontwikkelt. Daarnaast houd je je bezig met het opzetten, uitvoeren én verbeteren van testen. Tools als Google Analytics Premium, Flurry, Relay42, Google Tag Manager, Visual Website Optimizer en Hotjar zijn jou niet vreemd. Techniek is voor jou echter een middel, geen doel.

Wij zoeken:

Een strategische webanalist met gevoel voor de online business
Jij ziet overal analytics in en legt moeiteloos verbanden tussen A, B, C, X en misschien wel Z. Je denkt in oplossingen in plaats van processen of requirements. Je werkt altijd vanuit een groter plan, maar pakt ook nieuwe ideeën en analyses ongevraagd op. Met een “u vraagt, wij draaien” instelling ga je het bij ons niet redden. Op jouw cv zien we het volgende terug:
• Je hebt een WO opleiding afgerond
• Je hebt circa 3 tot 6 jaar ervaring als Webanalist
• Je hebt ervaring met het werken voor een groot consumentplatform (dat mag ook aan bureauzijde zijn)
• Je hebt advanced ervaring met verschillende webanalytics- en testtools en relevante techniek
• Je bent bekend met het online marketing speelveld (SEO, SEA, affiliates, etc.)
• Je volgt de ontwikkelingen op jouw vakgebied op de voet

Wij bieden:

Meebouwen aan een high level online marketing & BI afdeling
Het is een interessant moment om als Webanalist bij ons aan boord te komen; je kunt echt helpen met bouwen, vanaf de basis. Het complete Zoover platform wordt namelijk vernieuwd, de afdeling wordt opnieuw uitgevonden, we bouwen een datamanagement platform en willen content meer gaan personaliseren richting onze gebruikers. Verder kun je rekenen op:

  • Werken voor twee mooie high traffic brands
  • Aandacht voor je talenten: het beste uit jezelf halen met opleiding, training of coaching
  • Een werkomgeving die – as we speak – verder ontworpen wordt door je collega’s
  • Een goed salaris (afhankelijk van je toegevoegde waarde)
  • Een goede (gratis) lunch in onze kantine
  • Leuke collega’s die je uitdagen voor potjes pingpong, poolen of zaalvoetbal
  • Meetings, evenementen en initiatieven die je zeker bijblijven
  • Borrels met bitterballen en andere gezelligheid waardoor je met plezier naar je werk gaat

Meer informatie & solliciteren

Een kleine organisatie, grote merken. Een klein begin, een groot verschil. Dat is waar je op kunt rekenen bij ons. We zien jouw sollicitatie graag tegemoet! Solliciteren kan door je cv en een korte motivatie te versturen via deze link of te mailen naar Sarah van Dorth (Recruiter): talent@zoover.nl o.v.v. ‘Webanalist’.

Over ons:

Een mensgerichte organisatie in ontwikkeling
Zoover & weeronline.nl zijn van oorsprong twee kleine ondernemingen die de afgelopen tien jaar samen uitgegroeid zijn tot één middelgrote organisatie (een kleine 100 man/vrouw). Sinds kort waait er een frisse wind door ons bedrijf en transformeren we naar een mensgerichte organisatie die veel waarde hecht aan haar medewerkers. De focus ligt op talent en het creëren van een inspirerende werkomgeving waarin iedereen zijn of haar talenten optimaal kan ontdekken en ontwikkelen, zodat we daarmee geweldige sprongen kunnen maken op de weg naar onze ambitie: het grootste weer- en vakantiemerk worden in Nederland en België.

Over onze merken:

Zoover:

  • De grootste vakantiewebsite van Nederland
  • Jaarlijks zo’n 185 miljoen pageviews van 16 miljoen bezoekers
  • Vijf keer uitgeroepen tot ‘Website van het jaar’ in de categorie Vakantie & Toerisme
  • Drie keer winnaar van een ‘Thuiswinkel Award’ voor beste vergelijkingssite van Nederland

Weeronline:

  • Snelst groeiende weerplatform van NL en BE
  • Meer dan twaalf miljoen gebruikers op onze websites
  • ‘Award winning apps’, die meer dan drie miljoen keer zijn gedownload

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.