Snap jij meteen waar we het over hebben, als je de afkortingen GA, TMS en DMP ziet staan en deins je niet terug van een stukje javascript? Wij zoeken een specialist die verantwoordelijk wil zijn voor het inrichten en onderhouden van verschillende analytics, data management en tag management tools en hiermee een onmisbare bijdrage gaat leveren aan het succes van de Goede Doelen Loterijen. Ben jij dan ook een ambitieuze technische analist en wil je werken voor de grootste particuliere fondsenwerver van Nederland en de op twee na grootste private donor van de wereld? Dan hebben wij de ideale functie voor jou!
Technical Analytics Specialist (40 uur – Amsterdam)
Als Technical Analytics Specialist ben je de gesprekspartner voor afdelingen zoals Marketing, IT en Marketing Intelligence. Als specialist zorg jij uiteindelijk voor unieke inzichten waardoor marketing kanalen nog effectiever kunnen worden ingezet.
Je bent primair verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de digital analytics en marketing automation systemen (DMP) die bijdragen aan het online succes van de Goede Doelen Loterijen. Je controleert de online datakwaliteit, stelt meetplannen op en je zorgt er voor dat alle websites van de juiste (meet)tags worden voorzien. Daarnaast houd jij je ook bezig met het ontsluiten van verschillende databronnen/API’s.
Je werkt binnen de afdeling Behoud & Intelligence in het team Online Intelligence. In dit jonge, dynamische en ondernemende team staat de analyse van online factbased klantgedrag centraal en de vertaling hiervan naar klantgerichte acties voor Marketing.
Wat ga je doen?
- Je hebt een adviserende rol in het vertalen van marketingdoelstellingen in meet en tag plannen.
- Je maakt de meetplannen en ondersteunt en controleert de implementatie daarvan.
- Ook maak je data toegankelijk t.b.v. het ontwikkelen van (geautomatiseerde) rapportages, dashboards en het genereren van insights.
- Je realiseert connecties tussen verschillende databronnen/API’s.
- Je werkt samen met diverse interne stakeholders en externe online mediapartijen.
- Je participeert in (scrum) projecten om de meetbaarheid van online marketingacties te waarborgen.
- Je werkt samen met analisten bij het opstellen en oplossen van complexe vraagstukken m.b.t. technische A/B testen en meetissues.
- Je levert een bijdrage aan de integratie van diverse datasystemen.
Dit heb jij in huis:
- Je bent resultaatgericht en praktisch ingesteld en hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en enkele jaren relevante ervaring**.
- Een sterk ontwikkeld analytisch inzicht en denkvermogen, en bent communicatief vaardig.
- Je hebt ervaring met het implementeren van webanalyse tagging en meetscripts van diverse mediapartijen.
- Ervaring met digital analytics tools (o.a. Google Analytics, Adobe Analytics) en tag management systemen (o.a. Google Tag Manager of Relay42).
- Kennis van HTML, CSS, Javascript, jQuery.
- Ervaring met A/B testing tools zoals Optimizely is een pré.
- Je bent maatschappelijk betrokken en hebt een warm hart voor de goede doelen die de loterijen steunen.
**Heb je nog geen ervaring en maakt deze functie je wel heel enthousiast? Solliciteer op deze functie en met een intensief trainingsprogramma ontwikkelen we jou in een korte tijd tot deze specialist!
Wat bieden wij jou?
Een uitdagende baan bij een dynamisch bedrijf met een prachtige missie in hartje Amsterdam aan het Vondelpark. Naast een prima salaris, stabiele pensioenregeling en een variabele beloningsregeling hebben wij ook andere aantrekkelijke – unieke – arbeidsvoorwaarden. Zo mag je onder andere op bezoek bij de goede doelen die wij steunen, kan je vrijwilligerswerk doen in Loterijtijd en kan je met behulp van onze eigen Lottery Academy jezelf blijven ontwikkelen. Daarnaast zorgen wij ook voor de nodige sportieve activiteiten, zo is er dit voorjaar wekelijks een bootcamp en kickbox clinic georganiseerd en heb ruim 30 collega’s meegedaan aan de Viking Run. Dagelijks kan je genieten van een heerlijk ontbijt en lunch in ons bedrijfsrestaurant.
Waar kom ik te werken?
Als medewerker van de Nationale Postcode Loterij kan je dagelijks trots zijn op het werk wat je verricht, mede dankzij jou is het mogelijk dat wij (samen met de VriendenLoterij en BankGiro Loterij) bijna 465 miljoen (in 2016) af kunnen dragen aan goede doelen. Wij zijn een snelle, energieke organisatie met kritische professionals. We zijn enthousiast en leergierig. Elke dag zijn wij op zoek naar innovatieve toepassingen die ervoor zorgen dat wij nog meer geld aan goede doelen kunnen geven.
Kortom…
Gaat jouw hart sneller kloppen van online data? Ben je nieuwsgierig hoe websites technisch zijn opgebouwd? Solliciteer via www.werkendoejebij.nl door middel van het opsturen van je CV en motivatie t.a.v. Kim van de Beek (HR Adviseur). Doe dit voor 31 augustus as. Wil je eerst meer weten, bel ons gerust op 020-6732446!