Vandaag is Digital Specialists gelanceerd. Digital Specialists verzorgt intensieve online marketing traineeships op verschillende niche vakgebieden. Er wordt gestart met een traineeship Online Analytics. Binnen dit traineeship, waarbij je wordt opgeleid als toekomstig manager analytics & conversie, wordt de rode draad van het lesprogramma door ondergetekende opgezet, waarbij de invulling zal plaatsvinden door een mix van webanalisten.nl auteurs. Webanalisten is dan ook als content partner betrokken bij het Online Analytics traineeship van Digital Specialists.
Groot tekort in de markt
Op het web analytics congres 2011 werd al getoond hoe snel het tekort aan goede online analytics specialisten toeneemt. Dit geldt ook voor andere online marketing niche opleidingen waarvoor traineeships zullen worden ontworpen (telkens onder leiding van een vakinhoudelijk expert): interaction design, search engine marketing en social media.
Behalve dat een werkgever zelf een kandidaat kan opgeven voor een traineeship biedt Digital Specialists, vanwege de krapte in de markt, werving en selectie van kandidaten die geschikt zijn om te worden opgeleid tot online analyse en rendement optimalisatie specialist.
Inhoud Online Analytics traineeship
Dit traineeship zal één jaar duren en een gedegen basis leggen voor verdere groei in het vakgebied. Er wordt gestart met een periode van 8 weken waarbij je 2 dagen per week wordt opgeleid en 3 dagen bij de opdrachtgever aan het werk bent. Hierna volgt een periode van 3 kwartalen waarin elke 2 weken een hele terugkomdag is, maar waar gedurende de kwartalen continue via een online netwerk contact wordt gehouden tussen de trainees en de docenten / coaches.
Naast de vakinhoudelijke expertise is Bas van de Haterd, actief op het snijvlak van nieuwe media en HR, betrokken bij de opleiding. Hij is verantwoordelijk voor de ‘soft skills’ zoals presenteren, draagvlak creëren, effectief vergaderen, rapporteren en jezelf in een organisatie positioneren. Het gehele programma wordt ingevuld door groot scala aan trainers, zowel, zoals eerder genoemd, inhoudelijk, maar ook op het gebied van de soft skills. Het gaat om het geven van een totale blik op de markt en de verschillende visies die er zijn over webanalytics.
Voor wie?
Het traineeship staat open voor iedereen die start in de wereld van webanalyse. Dat kunnen starters op de arbeidsmarkt zijn, mensen die een switch willen maken (bijvoorbeeld search engine marketeers die webanalyse willen gaan doen), maar ook mensen uit het traditionele marketingvak die vanuit hun bedrijf omgeschoold moeten worden. Hierbij zal Digital Specialists wel een strenge selectie doen. De kwaliteit van de opleiding staat voorop en een zwakke trainee kan de rest van de groep vertragen. Eventueel kan Digital Specialists ook de organisatie ondersteunen met de werving van een trainee.
De opdrachtgevers zijn, voor de hand liggend, bedrijven met aanzienlijke hoeveelheden omzet en/of interactie via het online kanaal. Bedrijven met een behoefte aan interne expertise op het vlak van, in het geval van dit traineeship, analytics en rendement optimalisatie. Lees meer over de mogelijkheden op Digital Specialists.