Banners zijn er voor branding is de mening die vaker en vaker wordt neergelegd. De conversie vanuit banners via een klik naar een actie op de uiteindelijke doelsite is vaak dramatisch laag, waardoor bannering voor pure sales niet rendabel (meer) is.
De waarde van de banner zit in het feit dat er een moment van interactie is tussen de bezoeker en jouw merk. Dit kan echter alleen wanneer de bezoeker ook daadwerkelijk naar jouw banner kijkt. Vanuit dit oogpunt is het, zonder misleidend te zijn, weer erg interessant het aantal kliks te verhogen.
Geen knipperende disco’s met niet na te komen lokkertjes, maar keurige marketing methoden die zorgen voor meer kliks. Want hoe meer kliks, hoe meer daadwerkelijk bevestigde interacties met je merk. Ja, dit zegt niets over de uiteindelijke directe conversie vanaf de klik (die zal naar verwachting per bezoeker zelfs lager zijn), maar puur over daadwerkelijke interactie met je reclame.
Marketingsherpa kwam recentelijk met een lijst van klikratio verhogende ontwerpen:
Volgens deze chart moet je nu dan ook zorgen voor advertenties met foto en/of video beelden en een spelletje met daarbij extra data input velden, meerder uitgaande links en dynamische content om meer rendement te halen uit je online advertising.
Reacties (4)