Over Hotel Booker B.V.
Sinds 2002 verkopen we met onze labels HotelSpecials.nl, HotelAanbiedingen.nl en BungalowSpecials.nl hotelovernachtingen in de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Inmiddels zijn meer dan 3.000 hotels bij ons aangesloten.
We bekleden momenteel een top 3 positie op de Nederlandse markt. Met meer dan 130 collega’s werken we binnen een informele sfeer aan ons doel binnen 2 jaar marktleider te zijn in Nederland.
Senior Usability & WebAnalist
Over de afdeling
Momenteel werken er 18 collega’s op onze afdeling Marketing & Communicatie. Naast marketing en communicatie werkzaamheden focust een team van 7 FTE zich op online marketing disciplines als Adwords/SEA, SEO, e-mail marketing, affiliate marketing, webanalyse, usability/conversie optimalisatie etc.
Functieomschrijving
Binnen de afdeling ben jij verantwoordelijk voor het continu verhogen van onze conversie. Om dit te realiseren duik je in onze analyse software, ga je met klanten in gesprek, kijk je naar andere spelers, etc. Je bent verantwoordelijk voor het gehele proces, van IO, VO tot implementatie. Om je werkzaamheden uit te voeren zal je veel samen werken met webdesign, online marketing collega’s, webontwikkelaars, het contact center en onze afdelingen inkoop en business analyse.
Ongeveer 20 tot 30% van je tijd besteed je aan webanalyse. Je bent product owner van onze software en verantwoordelijk voor de kwaliteit van de data en het up to date houden van de software. Je ondersteunt collega’s wanneer ze vragen hebben, maar je zoekt zelf ook proactief naar inzichten die je collega’s kunnen helpen bij hun werkzaamheden.
We zoeken niet aan de hand van een lijst met buzz-woorden of software competenties. Momenteel werken we met Google Analytics, Omniture, GWO, Morae, Clicktale en eigen analyse software. “Morgen” kunnen dat andere tools zijn. Met welke software je ook gewend bent te werken, we gaan er vanuit dat je die door en door kent zodat je onze software ook tot in de details zult gaan begrijpen.
We vinden het belangrijk dat je je continu ontwikkelt om zo de beste resultaten neer te kunnen zetten. Daarom krijg je bijvoorbeeld de tijd om blogs te lezen over webanalyse, usability en andere vakgebieden. Vanuit je passie voor online marketing ben je “volledig” op de hoogte van Avinash Kaushik, Steve Krug en Rand Fishkin.
Je taken
- Doen van verbeter voorstellen voor conversie verhoging
- Prioriteren van verbeteringen aan onze websites
- Implementeren en up to date houden van relevante webanalytics oplossing
- Analyseren van het gedrag van onze bezoekers
- Adviseren en doen van voorstellen over content optimalisatie
- Adviseren van collega’s en het helpen opstellen van persoonlijke dashboards
- Ontsluiten van webanalyse data richting de organisatie
Wat we vragen
- Minimaal 3 jaar ervaring in een online omgeving waar conversie optimalisatie een speerpunt is.
- HBO / WO werk- en denkniveau
- Kennis van en ervaring met verschillende web analyse tools
- Uitstekende analytische vaardigheden / cijfermatig sterk
- Goede kennis van Excel
- Goede communicatieve en commerciële vaardigheden
- Klantgericht, data gedreven, innovatief, initiatiefrijk en conversie gedreven
- De wil om bergen te verzetten en voor marktleiderschap te gaan!
- Ervaring met high-traffic conversie gedreven sites (30k+) is een pré
- Specialistische kennis van of ervaring met a/b en multi-variatie testen is een pré
Wat we bieden
- Werken bij een jong en snelgroeiend bedrijf naast het Station in Haarlem
- Informele werksfeer
- Ruimte voor eigen ideeën en inbreng
- Brede functie met bijbehorende verantwoordelijkheden
- Markt conform salaris, mede afhankelijk van kennis en ervaring
- De mogelijkheid om 32, 36 of 40 uur p/wk te werken
- Jaarcontract met uitzicht op contract voor onbepaalde tijd
Solliciteren
Geïnteresseerd? Stuur je CV en motivatie naar i.pereiramartins@hotelspecials.nl of neem contact op met onze marketing manager Harrold Boer, via 023-3024600, voor meer inhoudelijke informatie.