Veel bedrijven (websites) gebruiken Google Analytics voor hun webstatistieken. Het is een gratis pakket en eenvoudig te implementeren. De reden dat veel bedrijven voor Google Analytics kiezen is het feit dat ‘er gemeten moet worden’. Meten als eerste doel. Nadat Google Analytics goed geïmplementeerd is, en er gemeten wordt, komt er wel eens een tweede vraag: doe iets met de cijfers (het weten).
Mogelijkheden van Google Analytics
Mensen willen nog wel eens schrikken als er dan gekeken wordt wat er dan gemeten wordt. Pas dan wordt zichtbaar hoe de pagina’s worden geïndexeerd en opgeslagen. Dit kan je verbeteren door je URL’s en paginatitels te verbeteren (door ze logisch te maken), maar je kunt ook binnen Google Analytics door middel van filters de wijze waarop pagina’s terugkomen in de rapporten verbeteren. Dit is enkel één voorbeeld, vaak merk ik dat Google Analytics gebruikers slecht op de hoogte zijn van de (on)mogelijkheden van het pakket dat ze hebben draaien. Laatst zag ik onderstaande presentatie over Google Analytics. Een mooie introductie voor mensen die Google Analytics beter willen leren kennen.
Vragen?
Laat dan een reactie achter.
Lees meer:
Scoren met Google Analytics (Bookreview)
Vijf tips in het gebruik van Google Analytics
Reacties (5)