Vacature E-commerce analist bij Selexyz

Wij zijn op zoek naar een E-commerce analist die bijdraagt aan de continue verbetering en optimalisatie van ons commerciële succes via selexyz.nl. Je ondersteunt de organisatie door middel van het analyseren van cijfers met betrekking tot de e-commerce activiteiten. Het continue optimaliseren van selexyz.nl doe je natuurlijk niet alleen. Je werkt als specialist in een multidisciplinair team (marketing, ict, logistiek en finance) en bent mede verantwoordelijk voor het continu verbeteren van de multi channel propositie voor onze klanten.

Verantwoording

Maakt deel uit van het team specialisten ten behoeve van e-commerce.

Doel van de functie

Als e-commerce analist verschaf je op een proactieve manier relevante inzichten over klantgedrag op selexyz.nl en analyseert de resultaten van online campagnes en doe je voorstellen voor de optimalisatie van de e-commerce processen. Je analyseert de ‘usability’ en commerciële effectiviteit van de site en doet voorstellen ter verbetering hiervan.

Taakomschrijving

  • Maakt analyses op basis van alle beschikbare informatiebronnen (o.a. Google Analytics, Cliqview, Google adwords)
  • Stelt een ‘dra-rapportage’ (doel, realisatie en afwijking) op ten aanzien van het commercieel resultaat en zorgt voor performance monitoring – signaleert afwijkingen in conversie en andere kpi’s en stelt actieplannen op
  • Rapporteert deze resultaten en afwijkingen op dag, week- en maandbasis aan het management
  • Coördineert A/B- en multivariatie testen en komt met verbetervoorstellen voor de gerealiseerde cijfers
  • Signaleert trends, doet onderzoek naar best practices in de markt en komt op basis hiervan met voorstellen ter verbetering
  • Rapporteert over online marketingresultaten (o.a. SEO/SEA)

Functie-eisen/competenties

  • Minimaal een HBO werk- en denkniveau
  • 1 à 2 jaar relevante werkervaring en aantoonbare ervaring met data analyse
  • Cijfermatig sterk met een goed ontwikkeld analytisch vermogen
  • Je werkt methodisch en accuraat
  • Bij voorkeur ervaring met Google Analytics alsook met A/B- en multivariatie testing tools
  • Ervaring met het analyseren van online marketing activiteiten en ervaring met analyseprogramma’s als spss
  • Commerciële instelling en goede communicatieve en sociale vaardigheden
  • Je kunt goed samenwerken met andere disciplines en/of afdelingen
  • Ervaring met e-commerce binnen een multi channel retailomgeving, bij voorkeur kennis van de boekhandel

Competenties algemeen

  • Klant- en verkoopgericht
  • Flexibel
  • Gericht op samenwerking
  • Zelfstandig
  • Pro-actief
  • Toont zelfreflectie op eigen kwaliteiten en leerpunten en werkt actief aan eigen ontwikkeling

Salarisindeling: nader vast te stellen, mede gebaseerd op kennis en ervaring.

Aantal uren per week: 38 uur.

Interesse?

Wanneer je geïnteresseerd bent in onze vacature, stuur dan je CV voorzien van motivatie naar hrm@selexyz.nl. Voor meer inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Gerard van Sprang –manager internet – 088-7353535.
Internetsearch kan onderdeel uitmaken van de selectie procedure. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang in deze procedure.