Ook niet aangeklikte content draagt bij aan meer conversie

Op dit moment is de web analytics wednesday aan de gang. Ik zit te luisteren naar de presentatie van webanalisten.nl collega Reinout Wolfert. Ik hoop dat hij de hele presentatie nog online zet en de discussie over het feit op je een puur webanalytics pakket nog wel nodig hebt in de continue targeting en testing omgeving waar we heen gaan in de toekomst. Wat ik echter nu al wilde delen is een interessante finding uit een recente Multi Variate Test van hem bij SNS Bank.

“Content hoeft niet te worden aangeklikt om positief bij te dragen aan de conversie”

testimonials

Vanuit webanalyse bleek dat maar weinig bezoekers klikten op de testimonials preview die werd getoond op de productpagina’s. Uit de MVT blijkt echter dat de variaties waarop deze content wel wordt getoond significant meer omzet opleveren dan de variaties waarop de testimonials niet worden getoond. Dat is een hele interessante vondst. Vanuit webanalyse zou je namelijk de testimonial teaser hebben vewijderd omdat niemand er op klikt, uit je test blijkt echter dat het blok zeer zeker een waarde heeft en dus niet mag mogen verwijderd.

Bij verbeteringen doorvoeren geldt natuurlijk al dat je deze test tegen de oude situatie. Nu is echter aangetoond dat ook bij het verwijderen van content het goed is om te testen of dit wel een goede stap is!

Reacties (3)

Reacties zijn gesloten.