Volgende week wordt het 6e Webanalytics Congres georganiseerd. Na de succesvolle 5e editie in Amsterdam is de locatie nu Van der Valk Houten, bij Utrecht. Als thema dit jaar het optimaliseren van de online marketing. Door de sterke opkomst van social media, apps en mobiel website bezoek wordt het steeds belangrijker goed zicht te hebben op de performance van de diverse kanalen en campagnes.
Avinash Kaushik
Grootste trekker dit jaar is natuurlijk analytics evangelist Avinash Kaushik. Avinash is bekend van de bestsellers Web Analytics An Hour A Day en Web Analytics 2.0, en natuurlijk zijn webblog Occam’s Razor. Avinash was in 2008 op het 2e Webanalytics congres aanwezig bij de lancering van deze webanalisten.nl website. Wij hebben voor jou op onze website het verslag van zijn 2008 keynote en het video interview van Ton Wesseling met Avinash Kaushik na afloop van zijn presentatie. We zijn erg benieuwd naar zijn verhaal nu 4 jaar verder.
Programma donderdag 15 maart
Behalve de keynote van Avinash bestaat het programma op het 6e Web Analytics Congres uit:
- “Researching Twitter in the wild” door Karina van Schaardenburg, Design Researcher bij Twitter;
- “Toepassingen en gebruik analytics bij webshops” door Paul Veugen van Usabilla;
- “Praktijkcase Thomas Cook: Social Media Analytics” door Matthew Niederberger, Head of user experience bij Thomas Cook.
En verder sprekers en cases van onder andere FBTO, Centraal Beheer, ING, Reevoo en Webtrends. Het volledig programma staat op de congres website.
Verloting 2 entree kaarten
Als mediapartner van het congres mag Webanalisten 2 kaarten voor de congresdag van 15 maart verloten. Meedoen is simpel:
- Zorg dat je een account hebt op webanalisten.nl (dat regel je hier)
- Plaats een reactie onder dit bericht terwijl je bent ingelogd met dat mooie account.
Deelname aan de verloting sluit vrijdag 9 maart 2012 om 15.00. Op dat moment kijken we naar het aantal volgers van het webanalisten twitter account en hierbij tellen we het aantal webanalisten facebook leden op. De losse cijfers van de uitkomst tellen we dan ook bij elkaar op en dit vermenigvuldigen we met 3 🙂 Met dit getal starten we bovenaan de reacties met tellen (en gaan we door weer vanaf boven als er te weinig reactie zijn). Zo komen we vanzelf op 2 winnaars (het proces herhaalt zich na de 1e winnaar nog een keer vanaf de winnende 1e positie).
Risico op niet winnen en uitverkocht congres vermijden? Schrijf je dan nu hier alvast in voor gewoon een betaalde entreekaart.
Reacties (32)