Dit zijn zeven presentaties van het laatste Webanalytics Congres (wac2012). Ik zag in de Google resultaten dat een verkorte presentatie van Avinash ook online heeft gestaan, maar deze is (helaas) verwijderd.
1. Thomas Cook – Matthew Niederberger
Many companies talk the talk, but can they walk the walk? Web Analytics has gone mainstream, but on what are you supposed to take action? In this presenation simple and practical examples are shown from Thomas Cook’s own experiences, and how they, after comparing intuition with user research, found out that what they thought was wrong was only half of the story.
2. Meer Data Levert Meer Op – Niels Basjes
Bij bol.com wordt het gebruik van de webdata naar een hoger plan getild door deze data actief te gebruiken om de inhoud van de site te verbeteren. In deze presentatie wordt ingegaan op hoe bol.com (naast onder andere standaard AB/MVT en Web analyses/rapportages/dashboards mogelijkheden) op 2 specifieke manieren webdata inzet:
- De zoeksuggesties welke de eindgebruikers ondersteunen bij het vinden van de juiste zoekterm.
- Het A/B testen van backend applicaties om zo te evolueren naar steeds effectievere algoritmen voor o.a. zoeken en inspireren van de bezoekers.
3. Trakkboard Praktijkcase – Martijn Verstrepen
In deze presentatie tonen we hoe Trakkboard gebruikt kan worden voor het opzetten van een end-to-end meting waarbij ook offline conversies online doorgemeten kunnen worden. Hierbij kan een 1 op 1 relatie gelegd worden tussen de verkeersbron, de interacties met de site en de uiteindelijke offline conversie.
4. Do’s and Don’ts of a successful MVT strategy – Tom Waterfall
In this presentation, Tom Waterfall, Director of Optimisation Solutions, EMEA – Webtrends, will look at the do’s and don’t’s of a successful MVT strategy. Tom will provide real-life examples, with accounts such as Air France- KLM, of where optimisation can play a crucial part in determining the success of your online strategy as well as how site optimisation can define your targeting strategy and drive conversions.
5. Even Apeldoorn Checken – Tjaard Prins
Tijdens het vorige webanalytics congres was Tjaard copresentator bij één van de workshops, hierin werd het webanalyse proces binnen de organisatie onder de loep genomen. Tijdens deze parallelsessie zal hij hier verder op in gaan. Middels een aantal cases laat hij zien welke stappen Centraal Beheer Achmea het afgelopen jaar heeft ondernomen richting het state-of-the-art proces dat het ambieert. Zaken als campagne attributie (vanuit optimalisatie oogpunt) en web performance zullen hierin de revue passeren.
6. Hoe optimaliseer je de bezoekers flow? – Frans Appels
Frans gaat tijdens zijn presentatie in op de mogelijkheden hoe je aan de hand van enkele specifieke web analytics rapporten zoals “bezoekersstromen” en “top landingspagina’s” de bezoekersflow op je site kan optimaliseren om zo een hogere conversie te bereiken. Tevens wordt aan de hand van diverse klant cases uitgelegd hoe je landingspagina’s kunt analyseren en verbeteren. Aan de hand van een eenvoudig stappenplan laat Frans verder zien hoe met analytics, usability onderzoek en A/B testen bounce rates structureel verlaagd worden en conversies verhoogd worden.
7. The quantitative importance of Social Commerce – Richard Anson
Richard Anson will talk about the importance of user generated content and how to quantify its impact. He will dispel several myths of social commerce, showing how it is much more than social media, how it is measurable, and prove with numbers the impact of social commerce on conversion and sales. Richard will also provide some best practice examples and tips on what to measure and how to analyse results and give an overview of trends and user behaviour. This session is a great opportunity to learn, benchmark and ask all your questions to an expert.
Tot volgend jaar!