Vanmorgen vroeg is de website Socialmediablog.nl gelanceerd.
Een kennis deel omgeving met als doel te leren hoe je als bedrijf rendement kunt halen uit social media. Social media, een verzamelnaam voor alle activiteiten die door gezamenlijke interacties ontstaan. Van reviews op vakantiewebsites, tot het delen van je favoriete video op een sociaal netwerk en van participeren in een online discussie tot het gezamenlijk werken aan een product.
Het doel van dit weblog is om veel informatie te verzamelen die inzicht geeft hoe het bedrijfsleven met social media kan omgaan. Cijfers en trends, best practises, nieuwe ontwikkelingen en handige tools. Alles gericht om te zorgen dat de ROI van een stap in sociale media duidelijker en duidelijker wordt.
De lancering is grotendeels veroorzaakt door het succes van webanalisten.nl. Waar deze website zich grotendeels toespitst op rendement vanuit het eigen domein (website, email, mobile (die laatste 2 mogen overigens wel wat vaker aan bod komen)), vervult socialmediablog de behoefte om meer inzicht te krijgen in het rendement van de online inspanningen buiten het eigen domein. Online communicatie en marketing is al lang niet meer gekoppeld aan de ene plaats die jij zelf kunt controleren. Wat is de effort, het mogenlijk effect, hoe maak ik dit meetbaar en zorg ik voor een goede businesscase.
Abonneer je op de RSS feed (of natuurlijk het twitterkanaal). Dit laatste kanaal bestaat overigens ook voor webanalisten.nl: Webanalisten.nl twitterfeed.
Reacties (1)