TUI Nederland is de grootste reisonderneming van Nederland en bekend van de merken Holland International, Arke, KRAS en ROBINSON. Ruim 2.000 medewerkers verzorgen meer dan 1,3 miljoen vakanties per jaar. Veel van onze vakantiegangers reizen met de eigen luchtvaartmaatschappij ArkeFly en boeken hun vakantie via één van de 220 eigen reisbureaus of op één van onze vele websites. Onze hoofdvestigingen staan in Rijswijk, Enschede, Schiphol-Rijk en Ammerzoden. Internationaal maakt TUI Nederland deel uit van TUI Travel PLC, Europees marktleider in de reiswereld met hoofdkantoor in Londen. Onder de vlag van de internationale “World of TUI” werken 48.000 medewerkers in heel Europa aan 30 miljoen vakanties per jaar.
De afdeling Channel Management staat voor een geïntegreerd multi-channel distributiebeleid en is verantwoordelijk voor het zo aantrekkelijk mogelijk maken (presentatie, informatie, kosten, service, processen etc.) van alle distributiekanalen, om zo de conversie en daarmee de omzetgroei binnen deze kanalen te optimaliseren. TUI Nederland onderscheidt vier distributiekanalen: Contactcenter, Internet, Eigen Reisbureaus & Franchise en Reisbureaus Derden. Deze kanalen worden allemaal apart én geïntegreerd gemanaged.
Ter versterking van het cluster Webanalyse bij Channel Internet, zijn wij per direct op zoek naar een fulltime
(Senior) Webanalist (M/V)
In deze ben je verantwoordelijk voor:
- Het definiëren en meten van de KPI’s t.b.v. websites, campagnes en andere online initiatieven.
- Het waarborgen van de inrichting van het webanalsyepakket.
- Het opzetten en uitvoeren van analyses van online marketing acties (affiliate programma’s, SEA, bannercampagnes, nieuwsbrieven).
- Het vertalen van data uit verschillende bronnen, naar bruikbare informatie.
- Het ontwikkelen en onderhouden van dashboards en standaard rapportages, op basis van de behoeften van de verschillende afdelingen binnen TUI Nederland.
- Het verzorgen van analyses en rapportages bij ad-hoc acties.
- Het doen van voorstellen m.b.t. conversieoptimalisatie.
- Het initiëren, opzetten, uitvoeren en monitoren van online gebruikers onderzoeken, MVT en AB testing.
- Het correct meten bij de implementatie van nieuwe functionaliteit en/of nieuwe websites.
- Het testen van nieuwe versies van de websites op het gebied van webanalyse.
- Samenwerking met de afdeling online marketing en marketing intelligence voor optimalisering van campagnes en product propositie.
In deze functie rapporteer je aan de Manager Channels van TUI Nederland.
Het profiel
Als (Senior) Webanalist beschik je over een afgeronde HBO/WO opleiding en heb je minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van data-analyse (webanalyse of business intelligence), bij voorkeur in een grote e-commerce omgeving.
Je bent analytisch zeer sterk, oplossingsgericht, pro-actief en vernieuwend. Ervaring met de implementatie en inrichting van een webanalysepakket (bij voorkeur Omniture, WebTrends of Speed-Trap) is een pré. Andere sleutelwoorden zijn: gemotiveerd, enthousiast, verantwoordelijkheid en communicatief.
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jeroen Linssen, Manager Channels, telefoonnummer 070 326 6708. Je schriftelijke sollicitatie met CV kun je zo snel mogelijk sturen aan Elise Janmaat, HRM adviseur, Afdeling HRM, Postbus 157, 2280 AD Rijswijk of via elise.janmaat@tui.nl.