A/B-testen – hoe dan wel – 24 juni #DDTT nr2 in Amsterdam

De afgelopen jaren heb ik vanuit mijn werk als optimalisatie adviseur honderden A/B-testen van anderen voorbij zien komen. Van meer dan de helft van deze testen waren de conclusies niet volledig of zelfs helemaal niet juist.

Het verbaast mij dan ook weinig dat ik vaak de vraag krijg: we hebben nu al zoveel winnende A/B-testen live gezet – hoe kan het toch dat de conversie van ons hele digitale kanaal niet stijgt?

Iedereen kan A/B-testen

Het is geweldig dat door betaalbare en goed bruikbare A/B-test tools de mogelijkheid van A/B-testen voor iedereen binnen handbereik is gekomen. Conversie cases doen het publicitair daarnaast ook altijd erg goed. 1 + 1 = hierbij dan ook 3, of nog wel veel meer. We A/B-testen allemaal. Het is leuk, haast een verslaving en brengt ook nog meer conversie. Tenminste: als je het goed aanpakt dus…

Vanuit webanalisten.nl vonden we het tijd worden om eens stil te staan bij conversie optimalisatie middels toetsingen. Hoe zou dat moeten werken, wat kun je er wel en niet mee en hoe ziet de toekomst er uit? Dit om te zorgen dat die vele fouten die nu gemaakt worden de wereld uit gaan en we daadwerkelijk kunnen groeien.

Digital Data Tips Tuesday

Geen mooiere plek om dit op te pakken als onderwerp bij de Digital Data Tips Tuesday. Op 24 juni organiseren we in Amsterdam de tweede bijeenkomst na een succesvolle eerste sessie over Tag Management op 6 mei jl. Dit maal dus over A/B-testen. Met deze voor nagenoeg iedereen gratis toegankelijke sessies willen we meehelpen de kennis over analytics & optimalisatie binnen Nederland en omgeving naar een hoger niveau te tillen. Alle sessies zijn Engelstalig.

Programma

keynotes_ddtt2

Zelf deel ik alle zaken die ik fout zie gaan met A/B-testen. 20 tips in 30 minuten. Na mij is het podium voor Lukas Vermeer die verder gaat waar A/B-testen stopt. A/B-testen gebruik je in principe om te leren. Als je er niets van wilt leren, dan wil je vooral verdienen – dat klinkt als automatiseren – dat klinkt als multi-arm bandit algoritmes. Lukas Vermeer van Booking.com deelt hier zijn persoonlijke visie met ons op.

De middag eindigt met een presentatie van Matt Althauser, General Manager van Optimizely EMEA. Hij deelt zijn visie op de toekomst van testing & targeting. Waar groeien we in behoefte naar toe en welke software zal er beschikbaar komen?

Vooraf netwerktijd met koffie en thee, achteraf met bier (wijn en frisdrank) en bitterballen!

Inschrijven

#ddtt is, met dank aan onze sponsors, gratis toegankelijk voor iedereen die actief bezig is met rendement uit data-gedreven digitale marketing (maximaal 2 per bedrijf). Alleen aan alle bezoekers met een sales- of accounting-functie OF aan bezoekers die werkzaam zijn voor een software leverancier vragen we 50 euro entree (sponsoring).

Inschrijven kan door je aanwezigheid te bevestigen via de
Online Optimizers Meetup group voor het:
#DDTT event op 24 juni.

Je bent alleen zeker van toegang na inschrijving!

Sponsors

Dank aan hoofdsponsor:
webtrekk_433

en dank aan sponsors:
optimizely_200
relay42_200

Bezoek hun websites eens en bekijk hun aanbod – zij maken deze meetup mogelijk!