Wie maakt binnen jouw bedrijf de keuzes wanneer het gaat om het aanschaffen / vervangen van analyticspakketten? En wat is jouw stem hierin en op basis van welke informatie adviseer je of maak je keuzes?
Wanneer je keuzes maakt in ‘het dagelijks leven’, word je vaak beïnvloed door de mening van vrienden, familie en (online) recensies. Hoe vaak ga je niet ergens eten wat iemand anders je heeft aangeraden. Juist. De mening van anderen telt en heeft invloed op je keuzes.
Hoe doe je dit wanneer je ontevreden bent over je analyticspakket? Wie zijn je ‘vrienden’? Consultants? Willen die niet gewoon ‘hun’ pakket verkopen? Misschien leveranciers? Ook die zijn gekoppeld aan een pakket. Geen logische keuze dus.
Krijg inzicht en advies
AboutAnalytics is een paar jaar geleden opgericht om je analyticsvriend te worden. Ze houden bij welke sites welke pakketten gebruiken. Zo wordt zichtbaar wat er gebeurt in je branche. Belangrijke informatie wanneer je voor een keuze staat. Daarnaast hebben ze de pakketten ook een ranking gegeven. Deze ranking is geen ‘waarheid’, maar een ranking gebaseerd op de ‘volwassenheid’ van een pakket. De ranking, de reviews, en het inzicht in de verschuivingen in de markt maken AboutAnalytics een echte analyticsvriend.
Twee maanden toegang voor jou
Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. En dat is ook wel een beetje zo. De mannen zijn nog hard bezig in beta modus, dus er wordt nog veel aan gewerkt. Tijdens deze beta willen ze wel graag feedback krijgen om de tools en site te verbeteren. Daarnaast zijn ze ook op zoek naar mensen die hun review willen plaatsen over het pakket dat ze gebruiken. Daarom krijgen lezers van webanalisten.nl twee maanden lang toegang tot de AboutAnalytics (ter waarde van 249 euro) wanneer ze een review geven van hun pakket (duurt ca. 5 min). Mail AboutAnalytics je naam + je pakket en ontvang de code waarmee je aan kunt melden.