Zoals eerder aangekondigd in deze post is de keynote van Avinash Kaushik op het web analytics congres in Maarssen van 29 mei 2008 volledig opgenomen. Zijn presentatie had als titel “Multiplicity: Be Massively Successful at Web Analytics 2.0”. Binnen web analytics 2.0 zijn er voor Avinash 5 belangrijke datasources die je een goed holistisch beeld kunnen geven van de prestaties van je website en zorgen dat je de juiste keuzes maakt in verbeteringen aan je website, naar de wensen van de bezoekers.
De hoeveelheid aan statistische data is nooit het probleem geweest, de interpretatie hiervan is de grote uitdaging. Hoe de informatie wordt gepresenteerd is daarbij zeer belangrijk. Het moet eenvoudig en snel kunnen leiden tot inzichten. Hierbij moet je niet denken aan slechts 1 tool. Voor elke specifieke informatie stroom zul je een bepaalde tool nodig hebben. Ook een huis bouw je niet met slechts 1 hamer of 1 schroevendraaier… (bekijk voor een heldere overtuiging de video tussen 8.13 en 9.20!). De juiste tools moeten zorgen voor een omdraaing van het feit dat de meeste organisaties nu 90% van het web analytics tijd investeren in analyseren van het verleden en slechts 10% in het actief verbeteren middels bijvoorbeeld online experimenten.
Update 30 juni 2008: presentatie slides (handig voor tijdens het bekijken van de video).
De basis van Avinash zijn presentatie vind je terug in deze post op zijn eigen weblog. Avinash eindigt zijn keynote met de constatering dat uiteindelijk nog geeneens de tools het belangrijkste zijn, maar de mensen die de tools gebruiken om inzichten te genereren. Geniet van zijn enthousiasme in deze 43 minuten durende keynote (opgenomen via webcam).
update 16 juni 2008 Video interview met Avinash op dit zelfde congres staat nu live op https://www.webanalisten.nl/analyse/engagement/avinash-kaushik-video-interview.html (inhoud: a/b testing, online conversations, competitive intelligence, future of web intelligence).
update 5 juni 2008 Op webanalyticsfacts.nl geeft Jethro Wallenburg een overzicht van punten die hij uit de presentatie heeft gehaald.
update 5 juni 2008 Op edwords.nl vind je een uitgebreide uitwerking van de keynote door Eduard Blacquière inclusief een audio interview van 15 minuten dat hij namens marketingfacts.nl had met Avinash Kaushik. Zijn interview kun je hier ook beluisteren:update 10 juli 2008 En dan uiteindelijk staat, tot slot, het interview dat Joost de Valk had met Avinash ook online. Zien interview kun je hier ook beluisteren:
Reacties (0)