Paypal heeft samen met Comscore een onderzoek uitgevoerd naar de belangrijkste redenen van potentiële klanten om tijdens het aankoopproces op een ecommerce website af te haken. De bezoeker heeft producten of diensten in de “winkelwagen” gestopt met de intentie om af te rekenen, maar toch wordt het einde niet gehaald.
Betalen blijft een probleem. 20% haakt af omdat ze gewoon simpelweg niet kunnen betalen, maar bijzonder is ook dat 21% afhaakt omdat hun eigen betaalmiddel gewoon niet in de buurt van de computer ligt… Dit pleit zonder meer voor het eerder geschreven artikel: “uitgestelde conversie maximaliseren“. De belangrijkste overige redenen om vroegtijdig af te haken waren (per klant zijn meerdere redenen mogelijk):
- 43% van de bezoekers haakten af omdat de verzendingskosten onverwacht hoog waren
- 36% van de bezoekers haakten af omdat de totale kosten hoger waren dan verwacht
- 27% van de bezoekers haakten af omdat ze eerst ergens anders de prijs wilden vergelijken
- 16% van de bezoekers haakten af omdat er geen serviceafdeling was om vragen te beantwoorden
- 14% van de bezoekers haakten af omdat ze niet meer wisten wat hun inlogaccount was bij de online winkel
Helaas geen cijfers over het aantal ondervraagden (onderzoek is uitgevoerd door te vragen naar de reden van verlaten aankoopproces op het moment dat dit gebeurde in de periode 25 maart 2008 – 18 april 2008, alleen in de US)
Origineel bericht:
Reacties (7)