Gisteren schreef ik over de gemiddelde conversie van ecommerce website in de US en UK volgens het onderzoek van Coremetrics. Conclusie was dat wanneer je meer dan 5% conversie hebt op je type-in publiek dat je het best goed zou kunnen doen. Nielsen Netratings rapporteert over de best converterende ecommerce websites in haar Nielsen´s MegaView Online Retail report. Cijfers over april 2008 en betreft aantal verkopen t.o.v. uniek bezoek:
- ProFlowers, 27.5%
- Office Depot, 25.8%
- Lands´ End, 24.8%
- QVC, 19.4%
- CDW, 19.1%
- VistaPrint, 16.8%
- HSN.com, 16.8%
- Oriental Trading Company, 16.5%
- Williams-Sonoma, 15.6%
- eBay, 14.8%
Alleen sites met meer dan 500.000 unieke bezoekers per maand worden meegenomen in de vergelijking. Uiteraard hebben sommige van deze sites bezoek dat enkel voor de conversie komt, maar dan nog. Wie haalt alleen al zulke conversies op zijn vaste terugkerende bezoekers? Bekijk de websites en leer!
Het orginele artikel laat overigens ook informatie zien van de top 10 webwinkels met de meeste aankopen. Van deze webwinkels zie je tevens de verdeling tussen search uitgaven en display uitgaven in de online marketing mix.
Reacties (2)