Op 12 oktober 2016 organiseert de MOA in het Mediaplaza van de Jaarbeurs in Utrecht haar eerste Digital Analytics Congres. Op dit congres word je bijgepraat over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online analytics, conversieoptimalisatie, tag management en Big Data. Voor dit eerste congres heeft de MOA een aantal aansprekende namen naar Nederland weten te halen; de 4 keynotes zijn Brian Clifton, Simo Ahava, Steen Rasmussen en Gui Liberali. Daarnaast presenteren een aantal Nederlandse topondernemingen hoe zij webanalyse inzetten in hun dagelijkse praktijk.
Enkele van de hoogtepunten:
09.30 – 10.10 uur
Keynote – Brian Clifton
10.20 – 10.55 uur
Centraal Beheer Goes Digital! Van Even Apeldoorn Bellen naar factbased optimalisatie – Joanne Beekman
‘Even Apeldoorn bellen’, daarbij gaat al snel een belletje rinkelen. Maar hoe zorg je ervoor dat je ook online je bezoeker optimaal bedient? In deze presentatie alles over factbased optimalisatie op z’n Agiles; over slim omgaan met data in een grote organisatie, AB-testing, personaliseren, klantfeedback, scrummen en je organisatie mee krijgen in dit alles. Hoe pakken we dit aan bij Centraal Beheer?
10.20 – 10.55 uur
How to measure and master the digtal consumer experience – Toon Alleman
Toon Alleman (Mopinion) zal je met een aansprekende business case van een internationaal A-merk meenemen in de wondere wereld van digitale klantfeedback. Er is een wirwar aan digitale feedback tools ontstaan de laatste jaren, maar hoe haal je nu echt het optimale uit feedback? Hoe haal je de beste inzichten uit feedback, en hoe vertaal je dit naar concrete verbeteringen aan je websites en mobiele apps? Samen met een inspirerende klant van Mopinion geeft hij praktische tips en fact-based adviezen.
12.25 uur – 13.05 uur
It’s not about the data – Steen Rasmussen
We zullen nooit perfecte data hebben, dus in plaats van onze tijd te spenderen aan het micro-managen van de data input, kwaliteit en structuren, moeten we de focus verleggen naar de uitkomsten en activiteiten. Het gaat er allemaal om wat we kunnen doen met de data – voor de gehele business. Wat ons als analist definieert is niet de kwaliteit of de kwantiteit van onze data, maar wat we hebben bereikt met de cijfers die we beschikbaar hadden. In deze sessie duiken we in hoe we de focus van onze analytics inspanningen kunnen verleggen naar het dingen gedaan krijgen, in plaats van slechts dingen doen.
14.40 uur – 15.15 uur
Conversie Optimalisatie en segmentatie – Daniel Markus
1 op de 7 CRO proeven heeft een winnaar; resultaten zijn niet overtuigend of onbeduidend. Deze sessie leert u hoe segmentatie kan gebruiken om deze obstakels te overwinnen en uw winstpercentage kan verbeteren. De meeste test zijn gericht op gemiddelde problemen voor gemiddelde gebruikers. Segmentatie laat je zien dat de gemiddelde gebruiker niet bestaat. Zowel onderzoek vooraf en evaluatie achteraf profiteren van het segmenteren van uw web-publiek.
Dit zijn slechts enkele van de hoogtepunten van het congres. Voor het volledige programma, klik hier, waar we ook nog meer sprekers aan zullen kondigen.
Kortom, ben jij actief in webanalyse of conversieoptimalisatie dan kun je dit congres niet laten lopen.
Inschrijven met korting & verloting vrijkaarten
Als mediapartner van het Digital Analytics Congres mogen wij onze lezers € 40,- korting bieden. Je kunt profiteren van deze korting door te registreren via deze link en kortingscode webanalisten40 in te vullen. Je betaalt dan nog slechts €305,00 (i.p.v. € 345). Prijs is incl. koffie/thee/water, lunch, middagsnack en netwerkborrel.
Wil jij kans maken op een gratis entreekaart voor een dag naar keuze, vul dan simpelweg het formulier in op anali.st/verloting. Meedoen kan tot woensdag 21 september, 11:30.
Reacties (1)