Komende donderdag, 31 mei, organiseert de MOA de gratis D.A.M. (Digital Analytics Middag) met praktijkcases van ABN AMRO en wehkamp. De dag wordt afgesloten met een discussie onder leiding van een expert-panel.
Hoe verzamel je goede insights? En hoe vertaal je deze naar doeltreffende acties en verhoog je je rendement? Analytics blijkt toch een stuk lastiger dan veel buitenstaanders denken. A/B testen is erg ingewikkeld door het gebruik van verschillende devices en goede attributie is vaak zelfs onmogelijk. En dat in combinatie met de impact van de AVG. Hoe pak je dit aan?
Kom naar de gratis Digital Analytics Middag: How to organise Digital Analytics en leer/ raak geïnspireerd door de cases van ABN AMRO en wehkamp. Schrijf je hier in.
Kevin Swelsen | lead experimentation & analytics bij wehkamp
Als lead experimentation & analytics is Kevin met zijn team verantwoordelijk voor het verzamelen en analyseren van online gedragsdata en het vertalen hiervan naar waardevolle inzichten en experimenten. Voordat Kevin bij wehkamp kwam werken heeft hij jarenlang ervaring opgedaan als Analytics en CRO consultant voor diverse online marketingbureau’s. Het onderwerp van zijn presentatie: Verbeter je digitale kanalen door data gedreven experimentation.
Met 65 jaar retail ervaring is wehkamp één van de grootste e-commerce spelers in Nederland. Het leven van gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken de beste shopervaring te bieden, dat is waar wehkamp voor staat. Maar hoe doet wehkamp dit? In deze sessie laat Kevin zien hoe wehkamp op basis van data, experimenten uitvoert om de shopervaring nog beter en relevanter te maken.
Donderdag 31 mei laat Kevin zien welke valkuilen er zijn en hoe je zelf binnen je organisatie experimentation naar een hoger niveau kunt brengen.
Stefan Broekhuizen | (online) data Ninja bij Digital Banking ABN AMRO
Stefan levert inzichten uit de grote hoeveelheden data van de bank om de klanten via de online kanalen optimaal te bedienen. Door heel veel te analyseren en te testen wordt de service bij iedere iteratie relevanter en beter. Hiervoor werkte Stefan in het online team Sparen, Beleggen en Pensioenen waar hij web, tekst & CRM data analyseerde om campagnes en de pagina’s te optimaliseren. Voor zijn werkzaamheden bij Digital Banking studeerde hij econometrie in Rotterdam.
Tijdens de Digital Analytics Middag vertelt Stefan hoe ABN AMRO data gedreven de website, apps en haar online kanalen optimaliseert om de gebruikservaring zo goed mogelijk te maken.
Programma
13.30 uur Ontvangst
14.00 uur Opening door Frans Appels – Netprofiler
14.10 uur Kevin Swelsen – wehkamp
14.45 uur Stefan Broekhuizen – ABN AMRO
15.20 uur Pauze
15.40 uur Vragen en discussie o.l.v. ons Expertpanel
16.15 uur Borrel
Locatie
Muller Lulofshuis Amstelcampus
Wibautstraat 5A
1091 GH Amsterdam
Schrijf je hier in: https://www.moaweb.nl/events/moa-events/inschrijven-voor-moa-events.html?eventId=193&controller=event&task=individualRegister