Zonder data geen analyse
Welke data kunnen worden ingezet voor digital marketing analyse? Wat zijn de trends in datamanagement? En waar let je op bij de ontwikkeling van een digital marketing database infrastructuur? Deze vragen worden beantwoord in dit artikel. Dit is het derde artikel in een reeks over digital marketing analyse. In het... » Lees meer van 'Zonder data geen analyse'
Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!
Bij het nemen van een sample, neem je feitelijk een stukje van iets wat representatief is voor het geheel. Bijvoorbeeld van een totale populatie of een volledige dataset met sessies van je website. Maar wat als je tijdens het analyseren van je A/B testen tegen een situatie aanloopt waarin je... » Lees meer van 'Help! Ik heb in Google Analytics sampled data in mijn A/B test resultaten!'
Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics
“Meten is weten”: dat is hét motto van een groot gedeelte van de data gedreven online marketeers. Deze marketeers verkondigen dat iedere stap en beslissing wordt gebaseerd op data. Toch wordt de doelgroep bij bedrijven in veel gevallen uit de mouw van dezelfde marketeer geschud. Dit vormt een enorm risico... » Lees meer van 'Bepaal binnen 10 minuten jouw (B2C) doelgroep met Google Analytics'
E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken
Vraag je je altijd al af of je alerts kan instellen in Google Sheets? Goed nieuws! Dat kan! Deze blog helpt je e-mail alerts zelf in te stellen.
Heb jij bijvoorbeeld een dashboard in Google Sheets gemaakt? Of wil je je A/B-test resultaten niet handmatig monitoren? Er bestaat een custom script... » Lees meer van 'E-mail alerts in Google Sheets die je leven een stuk makkelijker maken'
Intelligent Tracking Prevention (ITP)
Intelligent Tracking Prevention (ITP) gaat de komende tijd de markt van analytics net zo beheersen als eerder de cookiewall en de GDPR hebben gedaan. Managers kloppen bij analisten aan omdat ze zich druk maken over hun metingen, terwijl CRO experts zich afvragen hoe ze in hemelsnaam nog attributie rapportages kunnen... » Lees meer van 'Intelligent Tracking Prevention (ITP)'
Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model
Dit is het tweede artikel van de reeks over digital marketing. In het eerste artikel is de rol van de data analist toegelicht. In dit artikel licht ik toe welke analyse vraagstukken een analist zoal tegenkomt en welke statistische technieken daarbij worden ingezet.
Een handig model om hier te gebruiken is de bekende... » Lees meer van 'Digital marketing analyse; van KPI rapportage tot recommendation model'
Hulp gevraagd bij onderzoek naar functies en beloningen
Ben jij ook nieuwsgierig of jouw rol en beloning in balans zijn met de markt? Wil je weten of je genoeg verdient? Neem dan 5 minuten de tijd om onze enquête in te vullen.
In samenwerking met DigitaalTalent.nl hebben wij een onderzoek opgezet naar functies en beloningen in de markt.
Conversie specialisten, web analisten,... » Lees meer van 'Hulp gevraagd bij onderzoek naar functies en beloningen'
Hoe meet je de inzet van QR codes?
Als online marketeer of analist wil je zoveel mogelijk meten. Je wilt mooie analyses kunnen maken met concrete resultaten van specifieke marketing acties. Online zijn we heel goed in staat om deze data te verzamelen. Met behulp van analyses over user gedrag en conversie paden kunnen we bijvoorbeeld website conversies... » Lees meer van 'Hoe meet je de inzet van QR codes?'