Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?
Hoe ziet de na-analyse van je A/B-testen eruit? Hoe onderbouw je het resultaat? In teststatistiek zijn hiervoor twee belangrijke methodes; de frequentistische en de Bayesiaanse teststatistiek. In dit artikel wil ik beide statistische methodes uitlichten en de voor- en nadelen op een rijtje zetten.
Voordat je aan de slag gaat met... » Lees meer van 'Analyse A/B-test: de Bayesiaanse of frequentistische statistiek?'
Webanalist a.s.r.
Webanalist a.s.r. verzekeringen
32 - 38 uur | Utrecht | € 3.000 - € 4.950,- | veel verantwoordelijkheid | continu innoveren
Help jij als ondernemende Webanalist de websites van a.s.r. optimaal te laten aansluiten bij de wensen van de bezoekers? Denk jij altijd vanuit de klant en heb je lef? En wil je als Webanalist op een... » Lees meer van 'Webanalist a.s.r.'
Wil de echte digital marketing analist nu opstaan?
Voor Webanalisten schrijf ik een aantal artikelen voor en over de digital marketing analist. In deze reeks artikelen ga ik in op data analyses, statistiek, skills, databewerking, datakwaliteit en tools. Ik beantwoord vragen zoals: Wat doet een digital marketing analist? Hoe word je een digital marketing analist? Met welke tools... » Lees meer van 'Wil de echte digital marketing analist nu opstaan?'
Vacature voor Web Analist bij VodafoneZiggo
Locaties: Maastricht
Ervaring: Professional
Vakgebied: Customer Experience & Digital
Dienstverband: Fulltime
Sluitingsdatum: Doorlopend
Dit doe je:
VodafoneZiggo zit op een gouden berg aan data die vanuit allerlei (digitale) bronnen wordt verzameld, aan jou de taak om die waarde daadwerkelijk te activeren. Jouw aanbevelingen en visualisaties gaan ervoor zorgen dat de organisatie nog meer data gedreven wordt. Jij... » Lees meer van 'Vacature voor Web Analist bij VodafoneZiggo'
Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias
Rhett Norton gaf tijdens de AB Testing Summit in december vorig jaar een interessante talk over het principe van de congruence bias en wees daarbij op 7 valkuilen. Rhett Norton is oprichter van TestingTheory.com en noemt zichzelf een Testing Evangelist. Hij hielp vele bedrijven, leidde ooit een groot optimalisatie team... » Lees meer van 'Verbeter de impact van elke A/B test en overwin de congruence bias'
Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s
Chad Sanderson (Microsoft) gaf tijdens Conversion Hotel 2018 een presentatie over experimenteren op een breder niveau. Hierbij ging hij dieper in op digitale ‘randomized controlled trials' (RCT’s). Oftewel gerandomiseerd gecontroleerde testen.
De representativiteit van je testen is het belangrijkst. De kwantiteit van je testgroep beïnvloedt je kwaliteit niet zolang de verzamelde... » Lees meer van 'Verder dan traditionele A/B testen met RCT’s'
Confirmation bias
Confirmation bias is de cognitieve bias die mensen hebben om waarde te hechten aan informatie die hun eigen voorkeur en hypotheses bevestigen. Daarnaast wordt er bij confirmation bias minder waarde gehecht aan informatie die deze voorkeur en hypothese tegenspreekt.
Bij confirmation bias sta je niet open voor informatie die je verwachtingen... » Lees meer van 'Confirmation bias'
Verhalen werken beter dan alleen cijfers
Als je als analist wilt dat er actie op jouw analyses wordt ondernomen, dan zul je data en bijbehorende inzichten vaak moeten presenteren aan stakeholders. Het is daarom essentieel om inzichten en acties in de juiste verhaal- of presentatie-vorm te gieten. Hierdoor wordt de data voor iedereen goed begrijpelijk.
In de... » Lees meer van 'Verhalen werken beter dan alleen cijfers'