Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?
De standaard paginametingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks licht ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uit die je helpen om... » Lees meer van 'Deel 3: Hoe meet je downloads via GTM?'
Deel 2: Hoe stel je outbound link tracking in via GTM?
Dit is deel twee van de blogreeks over extra metingen in Google Tag Manager. In deel 1 legde ik al uit hoe je scroll tracking in kan stellen. Met outbound link tracking meet je alle links die vanaf jouw website verwijzen naar een andere website die buiten jouw domeinen valt. Denk... » Lees meer van 'Deel 2: Hoe stel je outbound link tracking in via GTM?'
Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018
Lizzie Eardley deelde tijdens de vijfde editie van Conversion Hotel afgelopen november Skyscanner’s inzichten op het gebied van data. Bij Skyscanner staat experimenteren hoog in het vaandel, met dagelijks 500 experimenten die live staan en in totaal al meer dan 10.000 experimenten die afgerond zijn.
Het uitvoeren van betrouwbare experimenten is belangrijk... » Lees meer van 'Lizzie Eardley @ Conversion Hotel 2018'
Deel 1: Hoe stel ik scroll tracking in via GTM?
De standaard pagina metingen in Google Tag Manager (GTM) zijn niet altijd toereikend. Vaak willen we meer weten dan alleen maar het exit percentage, de bounce ratio en de tijd op de pagina. In deze blogreeks zal ik een aantal extra metingen in Google Tag Manager uitlichten die je helpen... » Lees meer van 'Deel 1: Hoe stel ik scroll tracking in via GTM?'
Minder meten is meer weten
We leven in een tijdperk waarin de meest waardevolle hulpbron niet langer olie is, maar data. De belangrijkste voedingsbron voor de technologische ontwikkeling is data, data en nog meer data. Het aloude adagium "Meten is weten", ontleend aan quotes van een natuurkundige wetenschapper in de 19e eeuw, is inmiddels een... » Lees meer van 'Minder meten is meer weten'
Analyseren zonder vooroordeel
Ik hoop dat ieder experiment dat ik analyseer een positieve uitkomst heeft. Maar de harde realiteit is dat wij bij Online Dialogue een gemiddeld winnaars-percentage hebben van 30%. Dit betekent dat het overgrote deel (70%) van de experimenten niet de uitkomst heeft die we verwachtten. Toch hoop ik iedere keer... » Lees meer van 'Analyseren zonder vooroordeel'
Tool Review: Snowplow Analytics
Steeds vaker zie ik organisaties overstappen op Snowplow Analytics: een raw-data analytics platform volledig in eigen beheer.
Toen het tijd was om zelf op zoek te gaan naar een nieuw dataplatform kon ik er niet meer omheen. Ik zocht uit wat de tool mij allemaal beloofde, welke ervaringen andere mensen hadden... » Lees meer van 'Tool Review: Snowplow Analytics'
Word beter gevonden op Google met Structured Data (Schema.org)
Informatie op je website markeren met structured data zorgt voor een duidelijke en een goed te interpreteren website. Zowel voor Google als je bezoeker. Structured data helpt Google om bepaalde onderdelen van je website beter te begrijpen en zorgt voor meer exposure in de zoekresultaten. Goed gebruik van structured data... » Lees meer van 'Word beter gevonden op Google met Structured Data (Schema.org)'