De valkuilen van Time on Page
Bij het analyseren van online bezoekersgedrag bestudeer je bovenal doelen die zo concreet mogelijk zijn en direct bijdragen aan de 'bottom-line' van je bedrijf.
Maar om een compleet beeld van het gedrag van de bezoeker te krijgen, wil je soms vanuit verschillende perspectieven alle beschikbare relevante data meenemen in je analyse.... » Lees meer van 'De valkuilen van Time on Page'
Optimaliseer je workflow in Adobe Analytics Workspace
Het gebruik van Adobe Analytics is een vrij onderbelicht onderwerp in een wereld die met name gedomineerd wordt door de positie van Google Analytics. Dat is op zichzelf ook niet zo vreemd want Adobe Analytics is een betaalde oplossing die met name gericht is op en gebruikt wordt door bedrijven... » Lees meer van 'Optimaliseer je workflow in Adobe Analytics Workspace'
CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam
Op vrijdag 20 april organiseert MeasureCamp Amsterdam een workshop-dag. Of je nu verdieping wilt in een onderwerp waar je dagelijks al mee bezig bent of iets geheel nieuws wilt leren om nog beter te worden in je digitale vakgebied. De beste experts uit het werkveld delen hun kennis en jij... » Lees meer van 'CRO en Analytics workshops op 20 april in Amsterdam'
Wat verandert met de Google Analytics API sheets add on update?
De Google Analytics API plus de Google sheets add on is mijn favoriete tool voor Google Analytics. Het automatiseren van standaard rapporten en de mogelijkheid om segmenten uit te schrijven i.p.v. 15 dingen aan te moeten klikken besparen mij zeker een paar uur per week. Eerder schreef ik al een... » Lees meer van 'Wat verandert met de Google Analytics API sheets add on update?'
Amplitude voor Web & Product Analytics
Als je op zoek bent naar de juiste tool voor web analytics, maar je hebt vooral een hoop events die je wilt versturen, dan is een tool als Google Analytics of Adobe Analytics niet altijd de juiste keuze. Met name als je snel groeit is een integratie met Snowplow of een andere inhouse... » Lees meer van 'Amplitude voor Web & Product Analytics'
Hoe makkelijk ben jij te hacken?
Wouter Slotboom is deskundig, gedreven, grappig en serieus. Hij snapt niet alleen hoe technologie werkt, maar ook de impact die nieuwe technologieën hebben op de samenleving. Kortom, hij is een zegen voor veiligheid, privacy en zakelijke belangen. Gedurende zijn presentatie op Conversion Hotel 2017 demonstreerde Wouter hoe makkelijk het is... » Lees meer van 'Hoe makkelijk ben jij te hacken?'
In 5 stappen Custom Funnels in Google Analytics
Google Analytics gebruikers kennen vast wel het moment dat je de funnel van je bedrijf wilt inzien maar dat je erachter komt dat deze niet goed is ingesteld bij je doel instellingen. Ook het Custom Funnel Rapport in Google Analytics Premium biedt maar een beperkt aantal funnel stappen. Omdat Google... » Lees meer van 'In 5 stappen Custom Funnels in Google Analytics'
GDPR, GA en GTM: 4 concrete tips
Nog een paar maandjes en de transitieperiode van GDPR is voorbij. Je hebt dan officieel 2 jaar de tijd gekregen om je zaken op orde te hebben. Geen smoesjes meer, geen uitwegen. Voldoe aan de regels of neem het risico op (flinke) boetes. Daarom nog even op een rij wat... » Lees meer van 'GDPR, GA en GTM: 4 concrete tips'