Google zet de gebruiker centraal in de nieuwe update van Google Analytics
Eind 2017 heeft Google een interessante update gedaan door de gebruiker centraal te zetten in Google Analytics. In het persbericht wordt duidelijk dat bijna 90% van de “marketing executives” meer inzicht wil in user journeys over sessies heen. Een logisch gevolg hiervan is dat google analytics de rapporten op gebruikers... » Lees meer van 'Google zet de gebruiker centraal in de nieuwe update van Google Analytics'
Welk dashboard presenteert mijn data het beste?
Meer dan ooit is er behoefte aan een goed leesbare presentatie van gegevens. Cijfers zitten verstopt in lokale spreadsheets of moeten uit meerdere bronnen gecombineerd worden tot een zinvolle rapportage. De keuze voor verschillende leveranciers voor CRM, webanalyse en e-commerce software maakt het er niet makkelijker op.
3 typen dashboards vergeleken
Marketeers... » Lees meer van 'Welk dashboard presenteert mijn data het beste?'
Vacature voor Business Intelligence Analist bij stichting kanker.nl
Ben jij een ervaren Business Intelligence Analist en wil je deze kennis en ervaring inzetten bij de doorontwikkeling van het informatieplatform kanker.nl. Voor onze ambitieuze organisatie zoeken wij een:
Business Intelligence Analist - 32 uur per week - Amsterdam
die ons helpt het online platform voor mensen die kanker hebben (gehad) en... » Lees meer van 'Vacature voor Business Intelligence Analist bij stichting kanker.nl'
De hoogtepunten van 2017
Er is weer een jaar voorbij gevlogen! En wat een mooi jaar: met enorm veel goede artikelen en interessante events. Ten eerste super bedankt aan alle lezers, schrijvers, sponsoren en redacteuren voor alle input, steun en artikelen het afgelopen jaar. Ten tweede dank ook aan alle bezoekers en deelnemers aan... » Lees meer van 'De hoogtepunten van 2017'
Michele Kiss @ CH2017
Michele Kiss is een pionier in de digital analytics wereld, met kennis van web, mobile, marketing en social analytics en ervaring aan klantzijde en bij bureaus. Op het moment is ze Senior Partner bij Web Analytics Demystified, het wereldwijd toonaangevende adviesbureau voor digitale analyse, waar ze verantwoordelijk is voor analyse-... » Lees meer van 'Michele Kiss @ CH2017'
Hoe beheer en verwijder je segmenten in Google Analytics?
Ben jij ook die persoon die dagelijks in Google Analytics zit en maar nieuwe segmenten blijft aanmaken? Steeds weer een andere invalshoek om weer nieuwe inzichten te verkrijgen? Heerlijk! I love it! Ondertussen blijft het aantal segmenten in je account toenemen en natuurlijk neem je nooit de tijd om oude segmenten... » Lees meer van 'Hoe beheer en verwijder je segmenten in Google Analytics?'
Datakwaliteit: waar streef je naar?
Herken je de volgende situatie? Je levert als webanalist een rapportage op en na verloop van tijd ontvang je vragen van mensen die twijfelen of de cijfers wel kloppen. In zo’n situatie gebruikt men hoogstwaarschijnlijk naast jouw rapportage ook data die afkomstig is uit andere bronnen. Rapportages uit een CRM-... » Lees meer van 'Datakwaliteit: waar streef je naar?'
Een hoge bounce rate. En nu?
Een hoge bounce rate wordt gezien als negatief. In de meeste situaties is dat ook zo, maar soms hoeft een hoge bounce rate niet perse heel slecht te zijn. En als dat wel zo is, dan is er genoeg aan te doen. Wat, dat lees je in dit artikel.
Wat is... » Lees meer van 'Een hoge bounce rate. En nu?'