Het Digital Analytics Congres 2017
Vorige week woensdag 11 oktober werd de tweede editie van het Digital Analytics Congres georganiseerd door de MOA in Utrecht. Meer dan 200 online specialisten lieten zich inspireren en kregen antwoord op vragen als: Hoe vertaal je gedragsdata naar innovatie? Zorg jij als analist voor verandering? Is jouw organisatie al... » Lees meer van 'Het Digital Analytics Congres 2017'
White Paper: De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
Google Analytics is de meest gebruikte webanalytics tool. De software is gratis, uitgebreid, zeer accuraat en kennis over het gebruik is wijdverbreid. Tegelijkertijd is dat een nadeel. De verwachtingen die we... » Lees meer van 'White Paper: De kwaliteit van je Google Analytics setup vergroot de waarde van je webstatistieken'
11 oktober 2017: Digital Analytics Congres
Na een succesvolle, uitverkochte, eerste editie presenteert de MOA, Center for Marketing Insights - Research - Analytics, op woensdag 11 oktober de tweede editie van het Digital Analytics Congres in Media Plaza Utrecht. Na de uitverkochte editie van afgelopen jaar zijn er nu 3 grotere zalen tot de beschikking voor ± 400 bezoekers! Koop je... » Lees meer van '11 oktober 2017: Digital Analytics Congres'
Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In de vorige artikelen in deze reeks ging ik in op de Google Analytics setup , het tracken van pagina’s, gebeurtenissen, het instellen van doelen, segmenten en e-commerce. In dit laatste... » Lees meer van 'Google Analytics: wie zorgt ervoor dat jouw website goed wordt bezocht?'
Google Analytics: de conversie van je website meten
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In mijn vorige blogposts besteedde ik aandacht aan de Google Analytics setup, het tracken van je webbezoekers en gebeurtenissen op de website (denk aan whitepaper downloads, uitgaande links en formulieren).... » Lees meer van 'Google Analytics: de conversie van je website meten'
Waarom je Google Optimize reports niet kan vertrouwen
Waarom je afgeronde experimenten niet in de standaard Google rapporten analyseert
Nu de gratis A/B testing tool Google Optimize voor iedereen beschikbaar is zal er hopelijk nog meer getest en geleerd worden. Er is al veel geschreven over de nieuwe tool, maar de meeste reviews en artikelen gaan voornamelijk in op... » Lees meer van 'Waarom je Google Optimize reports niet kan vertrouwen'
Google analytics: Wat gebeurt er nou echt op mijn website?
De Kwaliteit van je Google Analytics Setup vergroot de waarde van je webstatistieken, door Stephan van Heusden. Download de White Paper hier!
In mijn eerste artikel over Google analytics benoemde ik het belang van een goede Google Analytics setup aan de hand van het kwaliteitsmodel van Clifton. Daarna ging ik in op account... » Lees meer van 'Google analytics: Wat gebeurt er nou echt op mijn website?'
Google Analytics Segmenten in Google Data Studio
Begin februari schreef ik een blog over de voor- en nadelen van Google Data Studio en als één van de nadelen kwam naar voren dat het niet mogelijk is om direct segmenten uit Google Analytics toe te passen binnen Google Data Studio.
Google had al aangegeven dat deze functionaliteit op de... » Lees meer van 'Google Analytics Segmenten in Google Data Studio'