Webanalytics Congres 2010 – Webperformance voor een betere ROI
Het Web Analytics Congres 2010 bracht ons net als vorig jaar een aantal uitstekende sessies in een prima setting. Een van de sprekers was web performance guru Sean Powers, die ons vertelde welke invloed laadtijd op de conversieratio heeft en hoe wij daarmee om moeten gaan.
Sean Powers heeft veel onderzoek... » Lees meer van 'Webanalytics Congres 2010 – Webperformance voor een betere ROI'
Video keynote Dennis Mortensen (web analytics congres)
Terwijl vandaag veel webanalisten aanwezig zijn op Design for Conversion in Amsterdam kunnen de thuisblijvers nadenken over de keynote van Dennis Mortensen zoals opgenomen op het Web analytics congres op 28 mei 2009. Meteen ook een mooi eindpunt aan de promtie de afgelopen weken op dit weblog voor deze Indextools... » Lees meer van 'Video keynote Dennis Mortensen (web analytics congres)'
Dennis Mortensen over de toekomst van Web Analytics
Dennis Mortensen (directeur Web Insights bij Yahoo) was vorige week in Amsterdam om op het Web analytics congres zijn visie op de toekomst van webanalyse te geven. Hij was oprichter van 7 bedrijven, waarvan het laatste nu deel uitmaakt van Yahoo.
De presentatie (zie hier de video opname) begon... » Lees meer van 'Dennis Mortensen over de toekomst van Web Analytics'
Webanalytics Congres 2009 zet de standaard voor 2010
Webanalytics Congres 2009 was een daverend succes. Met o.a. top keynote Dennis Mortensen van Yahoo Webanalytics is er een uitstekende opvolging gegeven aan het Web analytics Congres 2008 in Maarsen.
Het heeft de afgelopen dagen interessante blogposts geregend op de grote online marketing blogs van Nederland. Van belangrijkste learnings tot case... » Lees meer van 'Webanalytics Congres 2009 zet de standaard voor 2010'
Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode
De eerste keynote van het Web Analytics Congres 2009 werd gebracht door Michaël Notté (hoofd Web Analytics bij Toyota & Lexus Europe) en Tracie Caroopen. In deze post zal ik eerst een verslag doen van het verhaal van Michaël Notté, waarna ik een kort verband leg tussen de manier waarop... » Lees meer van 'Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode'
De plaats van Webanalytics in de organisatie
Tijdens het Web Analytics Congres 2009 was een half uur ingepland voor een drietal deskundigen die zouden vertellen over de plaats die Webanalytics in hun organisatie inneemt. Zoals wel vaker voorkomt, liep deze sessie enigszins uit. Maar in die tijd kwamen er wel drie geheel verschillende visies naar voren.
Aan het... » Lees meer van 'De plaats van Webanalytics in de organisatie'
Avinash Kaushik video interview
Na afloop van zijn keynote op het web analytics congres in Maarssen op 29 mei 2008 (zie hier de video van de keynote), had ik het genoegen om webanalytics 2.0 guru Avinash Kaushik te mogen interviewen. Na audio interviews door Eduard Blacquière en Joost de Valk, mocht ik, gefilmd door... » Lees meer van 'Avinash Kaushik video interview'
Independer.nl: korte termijn optimalisatie
In de presentatie van Mieke van Os van Independer.nl op het web analytics congres werden veel open deuren ingetrapt (conversie op campagnes waar je veel per klik betaalt kan veel groter zijn dan conversies op campagnes waar je per klik veel minder betaalt, maar ook andersom), aangegeven dat independer op... » Lees meer van 'Independer.nl: korte termijn optimalisatie'