Emerce Performance op 22 november in Amsterdam

Op 22 november organiseert Emerce voor het derde achtereenvolgende jaar het congres Emerce Performance, dé dag over performance based online advertising. Dit jaar wordt deze gehouden op 22 november in Amsterdam. Toonaangevende mediamanagers, -strategen, -planners, -buyers en online advertising verantwoordelijken geven een kijkje in de keuken en delen hun ervaringen en successen.


Wanneer: 22 november
Waar: Pakhuis de Zwijger, Amsterdam

Emerce Performance: advanced update over succesvol online adverteren

Hoe goed kun je inschatten met welke inspanning je een toppositie in Google behaalt en wat kun je hieruit terugverdienen? Searchspecialist Peter van der Graaf begeleidt de zoekmachinemarketing activiteiten van websites in de zwaarst beconcurreerde branches. Vooral wanneer concurrenten een ware wapenwedloop om SEO topposities willen aangaan moet het slimmer. Met de enorm snelle ontwikkelingen binnen onder andere Google kan hij echter steeds weer nieuwe kansen aangrijpen om de concurrentie het nakijken te geven.

Hij laat tijdens het jaarlijkse congres Emerce Performance zien dat zowel betaalde als onbetaalde zoekresultaten een voorspelbaar karakter hebben waarop vooraf ROI berekeningen losgelaten kunnen worden. Moet je je mee laten slepen in een wapenwedloop om steeds zwaarder beconcurreerde zoektermen? Aan de hand van de laatste ontwikkelingen wordt getoond dat zowel betaalde als onbetaalde zoekresultaten voor webcontent, mobiele apps, images & video’s een voorspelbaar karakter hebben waarop vooraf ROI kan worden berekend. Een slimmere aanpak van zoekmachine marketing!

Tijdens het Performance congres draait het om de meest effectieve online advertising voor adverteerders en uitgevers. Je hoort hier de laatste ontwikkelen en inzichten van professionals over automated trading, conversie attributie, pricing modellen, search, cookies, omgang met externe datasets, effectievere samenwerking met bureaus en meer!

Een kleine greep uit de cases en expertsessies

De opt-out consument
De gevolgen en veranderingen van de cookie wetgeving voor het online advertising klimaat. Hoe optimaliseer je de marketing bestedingen voor gebruikers die expliciet aangeven niet gevolgd te willen worden? Een boeiende discussie
waarbij de kant van adverteerder én uitgever belicht wordt.

Affiliate Marketing een cowboy-markt?
Robert Schippers presenteert een aantal inhoudelijke affiliate cases. Hij gaat in op performance based cowboy- en cashcow-praktijken, zoals: cash back affiliates, kortingscode sites, zoekmachinemarketing, typosquatting en meetproblemen/ meetverschillen.

Conversie attributie
De grote hoeveelheid content die UPC tot haar beschikking heeft wordt ingezet in diverse uitingen. En door middel van het conversieattributie model wordt gemeten wat de bijdrage aan conversie van deze content is. Een vooruitstrevende
praktijkcase over het gebruik van content in performance display.

Intelligence: Hoe win ik online?
Minder bieden voor een meer betrokken publiek. In iets meer dan een jaar heeft digital advertising specialist Dominic Trigg, namens wereldwijd gerespecteerde merken, een snel groeiende advertising organisatie opgezet in samenwerking met toonaangevende mediabureaus.

Scoren met Facebook
ROI van Facebook Marketing. Welke stappen moet je bedrijf doorlopen om tastbare resultaten te halen uit de activiteiten op Facebook. Facebook marketingadviseur Peter Minkjan vertelt hoe je bovenop engagement en likes meer
verkeer, leads en sales kunt behaalt.

Ontdekken welke dag bij jou past?

Ga dan naar emerce.nl/performance voor het volledige programma met alle sprekers.

Verloting & korting

Alle lezers van webanalisten.nl kunnen gebruik maken van een korting van 50 euro op de entreeprijs, door de kortingscode “perf40jur” te gebruiken bij je inschrijving.

Als mediapartner verloten wij echter ook nog eens 4 gratis entreekaarten! Lees in deze post hoe jij kans kan maken op die kaarten.

Wil je zeker zijn van een kaartje, maar toch meedoen met de verloting? Geen probleem! Als je nu al je kaartjes koopt en je blijk straks de winnaar te zijn, zal de organisatie van Emerce Performance je reeds gekochte kaartjes restitueren.*

*Dit geldt alleen voor kaarten die met onze kortingscode gekocht worden. Kaarten die reeds gekocht zijn kunnen niet meer gerestitueerd worden.