Wachten en Wachten!
Niks vervelender dan in de winkel te moeten wachten. Je hebt iets gekocht of wilt je nieuwe coole outfit aanpassen en ja hoor je moet wachten. Dit is natuurlijk niet anders dan op de website. Weet jij waar de mensen moeten wachten?
In Speedtrap heb je de mogelijkheid om te kijken naar de pageloads. Deze geeft weer waar en hoe lang mensen moeten wachten tot ze zien wat ze graag wilden zien. Wanneer je deze combineert met het aantal bezoeken krijg je een user impact analyse.
Wat kun je hier nu mee?
Allereerst met de IT mannen en vrouwen in gesprek waarom bepaalde plekken in je winkel dergelijke laadtijden hebben. Veelal heeft dit te maken met back office systemen maar ook zware afbeeldingen en flash tools kunnen de oorzaak zijn. Bepaal vervolgens wat je eraan kan doen om de laadtijd te minimaliseren. Heb je dit gedaan en blijkt dat de laadtijd toch nog vaak boven de maatstaf ligt (wij gebruiken 5 seconden) dan kun je ervoor kiezen om tijdens het laden een wachtscherm te laten zien. Hierop meldt je dat het even duurt omdat…… de bezoeker weet dan in ieder geval dat je hard voor hem of haar bezig bent.
Reacties (3)