We hebben weer mooie dingen gedaan dit jaar met Webanalisten en ons Engelstalige zusje Online Optimizers. We moesten hele hoge verwachtingen overtreffen met de tweede editie van Conversion Hotel. We hebben weer mooie events bezocht en blogs geschreven. Het super leuk gehad tijdens bowlen en interessante verhalen gehoord bij Digital Data Tips Tuesday. Tussendoor is Amanda als community manager aan het team toegevoegd. Maar we zitten vooral weer vol met plannen voor volgend jaar.
Waar we voornamelijk allemaal trots op zijn is dat we weer zoveel mensen hebben geïnspireerd om (nog meer) met optimalisatie bezig te gaan.
Reinout: “Ik vind het gaaf dat we zowel het blog draaiend hebben kunnen houden als de evenementen hebben kunnen organiseren. De evenementen zijn echt gaaf omdat we tijdens die evenementen de waardering terug krijgen voor het werk dat we hiervoor verzetten (voor zowel het blog als de evenementen). Dit geeft voldoende energie om in 2016 weer te gaan knallen!”
Online maar ook offline heb je dus niet hoeven te vervelen. We nemen je graag nog even mee door onze hoogtepunten uit, het bijna teneinde, 2015.
Maar niet voordat we al onze lezers, bloggers en bezoekers van onze events hele fijne Kerstdagen hebben gewenst.
Iedereen een geoptimaliseerd en passievol 2016 gewenst!
Groetjes,
Ton, Reinout, Nienke en Amanda
De hoogtepunten
24 november | Workshop van Chris Goward
20-22 november | Conversion Hotel
Ton: “Een NPS score van +84! It was awesome. Iedereen bedankt.”
Voor alle samenvattingen, filmpjes, foto’s en presentaties check je deze blog.
11 november | Bezoek aan Adobe Symposium
Lees de hoogtepunten van dit event: https://www.webanalisten.nl/customer-experience-centraal-bij-digitale-transformatie
22 september | DDTT: How to run with data
Het event gemist? Het verhaal van Martijn Scheijbeler kun je terug lezen in deze blog: https://www.webanalisten.nl/hoe-run-je-meer-ab-testen-per-maand
11 juni | Measure Bowling
Amanda: “Measurebowling is altijd weer een feestje. Een super leuke en losse sfeer waar ik altijd de leukste vakidioten ontmoet en weer oude bekenden tegenkom. Je voelt de passie. Er wordt, maanden later, nog over gesproken tijdens events en meetings. Super!”
De samenvatting van deze avond lees je hier: https://www.webanalisten.nl/verslag-fotos-van-measure-bowling-utrecht-5
17 juni | Bezoek aan GAUC
https://www.webanalisten.nl/dit-is-wat-ga-premium-je-te-bieden-heeft-gauc15
https://www.webanalisten.nl/conversie-attributie-wat-moet-je-er-mee
19 mei | DDTT: Growth trough data
Heb je het gemist? Hier zijn de slides:
http://www.slideshare.net/webanalisten/digital-da
http://www.slideshare.net/webanalisten/ddtt-may-19-2015-gui-liberalicompressed
14 april | Bezoek aan Emerce Conversion
https://www.webanalisten.nl/verslag-van-emerce-conversion-2015-deel-2
https://www.webanalisten.nl/mythen-leugens-en-illussies-van-ab-testen
19 februari | Bezoek aan Friends of Search
https://www.webanalisten.nl/verslag-van-friends-of-search-2015
5 februari | Bezoek aan Marketing Insights Event
https://www.webanalisten.nl/verslag-van-marketing-insights-event-2015
Nienke: “Natuurlijk was #CH2015 het hoogtepunt, maar onmisbaar hierin zijn de sponsors die ervoor zorgen dat we zulke leuke evenementen kunnen organiseren voor Webanalisten. Het moment waarop sponsors ‘ja’ zeiden om onze evenementen financieel te steunen, zorgt ervoor dat we weten dat de evenementen die we bedenken ook echt doorgang kunnen vinden. Dus dank aan Adobe, Presenter, Usabilla, Relay42, Google en Webtrekk voor hun sponsoring in 2015. Hopelijk mogen we ook weer op hun steun rekenen in 2016. Andere sponsors mogen zich natuurlijk ook aanmelden zodat we nog meer kunnen doen om aandacht te geven aan conversie optimalisatie.”
Top 15 artikelen van 2015
Ook dit jaar zijn er weer interessante artikelen geplaatst. We hebben 93 artikelen gepost. Geschreven door 19 verschillende specialisten en experts. Als 20e blogger hebben we onze eigen redactie voor interessante redactienieuwtjes en goede Engelstalige artikelen vertaald naar het Nederlands.
Het is belangrijk en leerzaam om learnings, kennis en praktijkcases met elkaar te delen.We zijn daarom erg blij met onze bloggers dit jaar die hier de tijd voor namen.
Het is niet het jaar met de meeste artikelen geworden, integendeel, maar het is wel een jaar geworden van veelzijdige onderwerpen. Van data tot psychologie. Van copywriting tot tagmanagement. Van A/B-testen tot aan usability.
Het is daarmee echt het platform voor optimalisatie en analyse.
- GA & GTM: Weerdata en temperatuur als secundaire dimensie
@Jasper Dijkstra - Start je eerste A/B-test met Google Analytics / Tag Manager
@Roy Schieving - Aan de slag met R
@Jules Stuifbergen - 5 e-commerce cijfers die je kijk op marketing zal veranderen
@Redactie - 20 copywriting tips om je content te optimaliseren
@Amanda van der Linden - 10 tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics
@Paul Koks - Het is weer tijd voor een grote Google Analytics voorjaarsschoonmaak
@Egan van Doorn - 10 big data analytics platforms die je moet kennen
@Redactie - Dit is wat GA premium je te bieden heeft
@Reinout Wolfert - Adverteren op je merknaam in de zoekmachines
@Bob Wolters - Een goed gesprek met je klant start met datamanagement
@Reinout Wolfert - Hoe run je meer A/B-testen per maand?
@Martijn Scheijbeler - De afgelopen 10 jaar online analyse & optimalisatie
@Ton Wesseling - Hoe maak je een succesvolle on-site survey onderdeel van je optimalisatiestrategie
@Amanda van der Linden - A/B-test valkuil #1 – Testen op de verkeerde plaats
@Paul Koks
Bedankt voor het lezen, schrijven, delen en discussiëren van onze artikelen.
Tot volgend jaar!