7 maanden en 2 dagen. Zo lang bestaan we. Op 29 mei 2008 werd dit kennisdelingsplatform gelanceerd op het webanalyticscongres in Maarssen. Op de laatste dag van 2008 een mooi moment om een cijferopsomming te geven en wat dankwoorden te spreken voor dit eerste kalenderjaar van webanalisten.nl, het platform voor webanalyse en conversie optimalisatie in Nederland en België?
Als eerste dank aan alle bloggers, reageerders en lezers. Dit is jullie platform, dank voor de interactie! Wil je in 2009 een actievere rol: neem contact met ons op! Ook veel dank aan partners Twinkle, het vakblad voor webwinkeliers en Marketingfacts, het online marketing weblog. Maandelijks wordt een door jullie gekozen artikel doorgeplaatst in Twinke magazine en wekelijks wordt op marketingfacts een overzicht gegeven van de belangrijkste inhoud vanaf webanalisten.nl. Onze bekendheid danken we mede aan hen!
Sinds de start is deze website 45.079 maal bezocht door 21.050 unieke bezoekers. Elke bezoek resulteerde in 2,6 pageviews en een verblijf van net geen 4 minuten op de website.
Op dit moment bezoeken 1200 unieke bezoekers per week 2000 maal de webpagina waarbij zij 4000 pageviews genereren in 3 minuten en 20 seconden per bezoek.
Behalve bezoek via de website wordt de content van de website veel gelezen via RSS readers. We bieden een feed met volledige inhoud, je hoeft dus niet naar de website te komen om de (nieuwe) inhoud te kunnen lezen. Sinds de start van de meting in juli 2008 zijn er 63.580 views geweest van artikelen.
Een populair artikel wordt op dit moment ruim 600 maal bekeken vanuit de RSS reader en 300 maal direct op de webpagina. Aandacht vanaf andere online marketing websites zorgt dan in de week volgend op plaatsing nog eens voor 300 extra bezoekers. Hierna blijven dagelijks bezoekers het artikel vinden via zoekmachines. Op dit moment krijgt webanalisten.nl 500 bezoekers per week binnen op artikelen middels niche zoekopdrachten.
In totaal zijn er 193 artikelen geplaatst welke hebben gezorgd voor 985 reacties! Waar bij de artikelen ruim 75% afkomstig is vanuit de initiatiefnemers van dit platform, zorgen zij binnen de reacties voor minder dan 25% van de productie.
Van alle artikelen zelf zijn vele toplijsten te maken. Meeste views, meeste reacties, meeste inkomende links, meest zoekmachine traffic etc. Als hier behoefte aan is, zal ik ze (weer) eens uitzoeken. Op dit moment wil ik enkel onze gratis webconversie optimalisatie praktijkcase in het zonnetje zetten. Naar mijn bescheiden mening uniek in zijn soort. Dank aan Gerben Bouwhuis van gratisadviseurs voor de medewerking en Egan van Doorn voor het verder oppakken van deze leerzame serie artikelen. Benieuwd wat dat in 2009 nog allemaal gaat brengen!
Fijne jaarwisseling! Nog goede webanalisten voornemens?
Reacties (10)