Tijdens het Web Analytics Congres 2010 heb ik de mogelijkheid gehad om Sean Power en Stéphane Hamel te interviewen. Het meest opvallende interview was met Sean Power waarin hij in het kort in gaat op zijn boek ‘Complete Web Monitoring’. Na een paar vragen sloeg het gesprek om naar Web Analytics. Toepasselijk natuurlijk, gezien het congres, maar zijn uitspraken zijn op z’n zachtst interessant te noemen.
Sean Power
Enkele van zijn uitspraken:
- “Web Analytics is easy, should be easy, should provide answers to very common sense based questions and should be there to help explain a story.”
- “The industry has been rushing to add KPI’s upon KPI’s upon KPI’s that can often be misleading, confusing or just unnecessary… and the tools, as good as they are, can easily send us in directions we don’t need to go.”
- “It is more important to put common sense back into analytics and to start thinking in terms of how to better your organization, your product or the feature that you are working on within your product.”
- “Web Analytics is too complex, there are too many numbers and we are getting bombarded by too many KPI’s that are 99% of the time totally useless.”
- “The biggest pitfall of Web Analytics today is simply that of too much information and trying to find too many silver bullets when none exist.”
Stéphane Hamel
Met Stéphane Hamel ben ik in gesprek gegaan over zijn Online Analytics Maturity Model. In deze 1-op-1 sessie bracht Stéphane enkele extra details naar voren met betrekking tot OAMM. Het sleutel advies van Stéphane was om de 6 verschillende processen van het OAMM in balance te houden.
Reacties (1)