Zoals eerder aangekondigd werkt webanalisten.nl samen met hét tijdschrift voor ecommerce Twinkle. Maandelijks zal in dit tijdschrift een artikel worden geplaatst waarvan de content afkomstig is van deze website. De deadline voor het opleveren van het Twinkle artikel is volgende week, dus tijd om te gaan bepalen welk artikel vanaf webanalisten.nl het gaat worden. Reinout en ondergetekende hebben gezamenlijk een top 5 uitgekozen (op basis van bezoek, comments, inlinks en geschiktheid). Aan ieder ander de vraag om te stemmen op jouw voorkeur. De 5 opties worden eerst beschreven en daaronder volgt de (update 13 juli: uitslag van de) poll:
- Laten zien dat er meer gratis tools zijn die kunnen leiden tot inzichten dan allen Google Analytics, door een samenstelling te maken van de review van Crazyegg en de nieuwe formulier tool lancering van clicktale.
- Een artikel over het belang van analyse van de interne zoekresultaten middels de dakkoffer / skibox praktijkcase van ANWB.
- Webwinkel optimalisatie tips. Een combinatie artikel over gemiddelde conversies in webwinkels (en de top 10) samen met tips ter optimalisatie van het winkelwagenproces.
- De 10 tips voor een dashboard met impact.
- Combinatie artikel over image optimalisatie. Hoe ga je om met images van gebruikers, invloed die afbeeldingen kunnen hebben op de call-to-action en hoe kun je de kb’s van images kunt optimaliseren.
[update 13 juli, 23.47: de uitslag van de poll]
- 10 tips voor een goed dashboard – 41%
- ANWB internal search / dakkoffer case – 25%
- Webwinkel optimalisatie tips – 16%
- Gratis Tools: Clicktale en Crazyegg – 12%
- Optimalisatie van images – 6%
André gefeliciteerd! Dit betekent dat vanuit het “10 tips voor een goed dashboard” artikel en de comments hierop een artikel wordt geschreven voor de aankomende Twinkle.
Allen, dank voor het stemmen. Was voor ons een mooie mogelijkheid om surveygizmo eens uit te testen als feedback tool. Deze gaan we niet gebruiken voor de volgende poll en direct input voor een vergelijkingsartikel van survey tools en spamgevoeligheid hiervan…
Reacties (5)