Het is weer tijd om te stemmen welk webanalisten.nl artikel van de afgelopen maand in de eerstkomende papieren Twinkle, het vakblad voor webwinkeliers, gaat verschijnen. Vorige keer won Vincent van Scherpenzeel met zijn artikelen over loadtime optimization (deel 1 en deel 2). Ook dit maal was het geen moeite om een aantal goede artikelen uit te kiezen voor de stemronde. Ze zijn in aanmerking gekomen omdat de inhoud interessant en relevant is voor webwinkeliers en het artikel veel lezers en/of reacties trok.
Aan jullie als lezers de keuze welk artikel het meeste in aanmerking komt voor een publicatie in Twinkle. Let op: je kunt slechts 1 maal stemmen, maar wel op meerdere artikelen!
De 5 artikelen:
- Verwelkom bezoekers op basis van herkomst door Ton Wesseling: verbeter je redement door bezoekers aan te spreken op basis van verwachting van het doel van het bezoek op basis van de herkomst van de bezoeker.
- Inzicht uit het online kanaal leidt dat offline redement door Daniël Markus: verbeter je ecommerce logistiek door klantanalyse en gebruik de webshop voor het voortesten van offline productintroducties.
- Naar aanleiding van het screencasts artikel van Ton Wesseling een artikel over de inzet van eenvoudig te maken screencasts voor uitleg van bijvoorbeeld je bestelproces.
- Een conclusie van de presentatie van Reinout Wolfert op de webanalytics wednesday was dat uit de meest recente multivariate test bleek dat niet aangeklikte content positief bijdroeg aan de conversie. Voor Twinkle publiek interessant om te schrijven over dit fenomeen en aan te geven dat puur klikgedrag niet leidend mag zijn in conversie optimalisatie!
- Op basis van het waarom van een intropagina door Ton Wesseling een artikel over negatieve conversie gevolgen van een intropagina die is geplaatst “voor” je daadwerkelijke homepage.
Update maandag 8 december 2008. De meeste stemmen gingen naar het artikel van Daniël Markus, gefliciteerd!
1) Verwelkom bezoekers op basis van herkomst: 18.8%
2) Inzicht uit het online kanaal leidt tot offline redement: 43.8%
3) Screencasts voor uitleg van bijvoorbeeld je bestelproces: 3.1%
4) Puur klikgedrag mag niet leidend zijn in conversie optimalisatie: 25.0%
5) Het waarom van een intropagina: 9.4%
Reacties (6)