Van 18 t/m 24 april is Webanalisten.nl één van de drijvende krachten achter Conversion Week. Een hele week in het teken van Conversion Optimalisatie, met in Nederland webinars, workshops, een congres en een unconference.
Een hele week met Conversie Optimalisatie evenementen
Conversie Optimalisatie als vak groeit en wordt steeds volwassener. E-business teams zijn al lang niet meer alleen maar verantwoordelijk voor het onderhouden van de website en het uitvoeren van campagnes. Zij worden geacht continu bezig te zijn met het optimaliseren van de lopende campagnes, apps, emails en sites. Ze moeten leren van het gedrag van bezoekers om met die kennis het resultaat van het bedrijf te verbeteren. Het is core business voor ontwerpers, tekstschrijvers, analisten, onderzoekers, ontwikkelaars en marketeers.
Tijd om #CRO nog meer op de kaart te zetten en in een hele week wereldwijd aandacht te besteden aan dit vak en vanuit Webanalisten.nl en onze Online Optimizers meetup groep in Nederland in het bijzonder.
Evenementen in Nederland
Op Conversionweek.co kun je je inschrijven voor kortingscodes voor deelnemende evenementen aan de Conversie Week wereldwijd. Op Conversionweek.co/Netherlands vind je een overzicht van de geplande evenementen in Nederland. Deze hebben we hier op webanalisten.nl ook voor je uitgelicht:
18, 19 en 20 april: ConversionWorld – Live streams vanuit Seats2Meet in Utrecht
Tijdens dit 3-daagse online CRO congres kun je (vanachter je computer) luisteren en kijken naar een internationale line-up van de beste CRO specialisten ter wereld. Een paar namen: Susan Weinschenk (usa), Jeffrey Eisenberg (usa), Brian Massey (usa), Angie Schottmuller (usa), Joanna Wiebe (can), Paul Rouke (uk) en Roger Dooley (usa).
De webinars worden 3 dagen lang live uitgezonden vanuit Seats2Meet in Utrecht. Een aantal Nederlandse sprekers zal ook vanuit die locatie hun webinar live presenteren. Hou onze meetup groep in de gaten om daarbij aanwezig te kunnen zijn.
21 april: Emerce Conversion – Pakhuis De Zwijger in Amsterdam
Emerce Conversion levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. Met nieuwe inzichten om het resultaat te verbeteren. Hoe gaat het bezoek effectiever over naar keuze en actie? En wat zijn de verbeteringsslagen van goed converterende sites geweest in het afgelopen jaar? Experts op conversie deelgebieden en ervaren collega marketing professionals delen op Conversion hun lessons learned en best practices.
22 april: Workshops Roger Dooley en Craig Sullivan – Seats2Meet in Utrecht
Vanuit Webanalisten.nl organiseren we samen met Emerce Conversion, op 22 vrijdag april een workshop dag in Utrecht. Op deze dag krijg je de kans om dieper in te gaan op thema’s als neuromarketing en online persuasion en kun je al je vragen op het gebied van CRO stellen aan twee internationale experts: Roger Dooley (USA) en Craig Sullivan (UK).
Roger Dooley komt uit Austin – Texas en is de auteur van de bestseller Brainfluence. Hij schrijft voor Forbes en is de oprichter van het veel gelezen Neuromarketing blog. In deze workshop geeft Roger praktische tips over het toepassen van Neuromarketing in het algemeen en zijn Persuasion Slide model in het bijzonder. Met deze workshop optimaliseer je de marketing- en salesinspanningen van je bedrijf!
Craig deelt de 20 valkuilen waarin hij liep als conversie expert om daarna in een ask me anything workshop antwoord te geven op elke Analytics en CRO vraag die je maar kunt bedenken. Craig is de meest invloedrijke webanalist en conversie expert van Europa. Geen expert conversiecongres zonder Craig. Zijn directe Schotse mening wordt altijd zeer op prijs gesteld, evenals zijn oneindige geduld om analytics uit te leggen.
De workshop bestaan uit 2 delen. Roger van 09.00 – 12.30 en Craig van 13.30 – 17.00. Je kunt je inschrijven voor 1 van beiden, of voor de hele dag (met extra korting). Via webanalisten kun je zonder meer kaarten met 20% korting bestellen via deze link (480 euro voor de hele dag ipv 599 euro).
23 april: Conversion.Camp Unconference – Seat2Meet in Utrecht
Na de succesvolle unconference sessies tijdens de afgelopen 2 jaar Conversion Hotel op Texel – wilden we vanuit Webanalisten.nl heel graag een hele dag een unconference organiseren. Tegenwoordig is de gezamenlijke kennis van alle aanwezigen op conversie conferenties in onze ogen namelijk veel groter dan de kennis van de sprekers. Als je echt veel wilt leren op zo een dag, dan moeten de sprekers deelnemers zijn en de deelnemers sprekers. Conversion.Camp is opgezet met die gedachte. Leren van elkaar dus – en nu gaat dat gebeuren op 23 april!
Conversion.Camp deelname is in principe gratis, maar je kunt zelf een donatie bedrag kiezen. Wij voorzien je de hele dag van koffie, thee, lunch en een drankje na afloop. De registratie van kaartjes zal in batches van 50 kaartjes verlopen, om iedereen genoeg kans te geven om 1 van de 200 kaartjes te bemachtigen.
De release van de eerste 50 tickets start maandag a.s. 4 maart om 11.30 uur. Voor meer informatie over registratie ga je naar de Conversion.Camp website.