Long-form content is meer dan alleen een geliefde vorm van content voor zoekmachines. Het geeft digitale marketeers ook opties voor content marketing die verder gaan dan how-to artikelen of commentaar op lokaal nieuws. Met long-form content hebben merken een fantastische mogelijkheid om hun digitale platformen te gebruiken als een tool voor het tonen van leiderschap en invloed.
Zoals zoveel public relations professionals heeft Diane Thieke aardig wat artikelen opgezet en geschreven om de visie van haar clïent op een bepaald issue te beargumenteren. Deze artikelen in grote media gepubliceerd krijgen is altijd een uitdaging omdat er slechts een beperkte mogelijkheid voor is.
Maar omdat de meeste merken vandaag de dag ook content publiceren, is het veel gemakkelijk om artikelen te ontwikkelen en delen die argumenten naar voren brengen die belangrijk zijn voor jouw business. Deze kunnen op je eigen blog komen te staan, aan andere blogs aangeboden worden en gebruikt worden in je traditionele PR inspanningen.
Een point-of-view article is een hele krachtige persuasion tool, maar alleen als het erg goed in elkaar zit. Het opzetten van een long-form artikel vraagt van content marketeers om te denken en te werken als journalisten en om de persuasion skills van public relations professionals te gebruiken. Een artikel dat ontworpen is om anderen te beïnvloeden heeft goed onderzoek nodig om onderbouwend bewijs en meerdere inzichten te krijgen.
Diane Thieke deelt op Biznology een paar tips uit haar journalistieke toolkit die je kan helpen om een overtuigender argument te maken.
Wees relevant door een link met nieuws te vinden
Het is misschien niet altijd mogelijk om een veelbesproken nieuwsitem in jouw voordeel te gebruiken, maar het delen van jouw visie op relevant nieuws zal niet alleen meer views opleveren, maar ook PR mogelijkheden bieden. Bijvoorbeeld, een POV artikel over corporate security practices zal meer aandacht krijgen als er cyberaanvallen recentelijk in het nieuws zijn geweest.
Presenteer de feiten op een objectieve wijze
Definieer de gebeurtenis en het omliggende debat door duidelijk het probleem te omschrijven en de posities van de sleutelspelers in dit debat. Help je lezers om de feiten te begrijpen – allemaal. Hoe completer het beeld is dat je schets, hoe groter je geloofwaardigheid en je argument zal zijn.
Maak je punt
Bespreek ten minste drie redenen waarom je gelooft wat je gelooft en ondersteun deze met onderzoek en data van onafhankelijke, betrouwbare en bekende bronnen.
Erken de argumenten van de tegenstanders
Dit lijkt misschien tegen je intuïtie in te gaan, maar het negeren van andere perspectieven zal je argument ondermijnen. In plaats daarvan moet je de feiten en data presenteren die de gedachtegang van je tegenstanders ondermijnt. Als ze een goed punt hebben, erken dat dan.
Doe primair onderzoek
Doe niet slechts enkele zoekopdrachten op Google. Vind en interview de sleutelspelers. Doe je eigen onderzoek. Verzamel data direct vanuit de bron. Er zijn verschillende voordelen aan het gebruiken van journalistieke technieken om een onderwerp te onderzoeken. Je zult niet alleen nieuwe informatie vinden, maar je verzamelt ook verhalen die jouw punt nog duidelijker kunnen maken.
Ken je publiek
Zoals met alle communicatie moet je een goed begrip hebben van de mensen die je probeert te overtuigen en de overtuigingen die zij hebben. Dit zal je helpen om de juiste toon van je artikel te zetten en het verhaal vanuit de juiste hoek te benaderen.
Natuurlijk moet je je argumenten ook zo opzetten dat het jouw visie verkoopt. Dit is waar je PR skills van toepassing komen. De truc is om tot aan het randje van promotie te komen, maar hier niet overheen te gaan.
Reacties (1)