Mooi webdesign met goede conversie

Webdesign en ROI boek coverEind vorig jaar verscheen het boek Web design and ROI “Turning Browsers into Buyers & Prospects into Leads” door de mensen achter closed loop marketing. Een aan te raden boek dat de crossover maakt tussen conversie optimalisatie en mooi website design (lees hier de PDF met de eerste 5 pagina’s en hier de review op netters.nl). Een goed design is pas echt goed als het behalve mooi is en een goede user experence biedt, gewoon bijdraagt aan een optimale conversie. Er wordt veel geld gespendeerd aan de website, dit moet maximaal worden terugverdiend. Landings pagina’s, product detail pagina’s, formulieren en winkelwagenproces, het wordt allemaal in het boek behandeld.

Afgelopen maand gaven de schrijvers een webinar waarvan de presentatie nu online is gezet (onderaan dit artikel zichtbaar). In deze presentatie aandacht voor het boek en praktijcases omtrent landingspagina’s (vaak je eerste contact met een klant!) en het winkelwagenproces. De highlights wil ik graag met je delen:

Geloofwaardigheid van en vertrouwen in een website(dienst) wordt grotendeels bepaald door haar design en professionele uitstraling:
Vertrouwen en vooroordelen door design percentages

Aan welke webpagina (sub)onderdelen wordt nu het meeste geld gespendeerd en hoe zou dat eigenlijk moeten zijn:
Budget verdeling per webpagina onderdeel voor design

Interessant vond ik deze lijst van redenen om de winkelwagen niet af te rekenen: 27% had geen tijd meer.. (dit pleit direct voor deze eerder beschreven oplossing: Uitgestelde conversie maximaliseren, maar ook 8% haakt af door technische problemen, 8% omdat ze zich niet lekker voelden bij het online betaalproces en maar liefst 16% omdat het product simpel weg niet op voorraad was…
Belangrijkste redenen om de gevulde winkelwagen niet af te rekeken

De volledige presentatie van het webinar over Web design and ROI:

Reacties (4)

Reacties zijn gesloten.