De ups en downs van wisselkoersen binnen Google Analytics
De eerste stap die je als bedrijf zet om zoveel mogelijk uit je online marketing te halen is het goed meten van je resultaten. Hiervoor is in Google Analytics e-commerce tracking beschikbaar. Omzet van verschillende websites, productgroepen, domeinnamen et cetera kan op deze manier gemakkelijk vergeleken worden. Voor internationaal opererende... » Lees meer van 'De ups en downs van wisselkoersen binnen Google Analytics'
Correcte segmentatie in 3 stappen
Is personalisatie een essentieel onderdeel van jouw digitale marketing initatieven? Wat betekent dat precies? Wanneer iemand je een persoonlijk cadeau of brief geeft, dan is dit specifiek op jou gericht. Veel digitale marketeers dromen ervan om precies hetzelfde te doen op hun websites: het aanbieden van de perfecte mix van boodschap... » Lees meer van 'Correcte segmentatie in 3 stappen'
Big Data gebruiken voor het meten van emotie
Wanneer het tijd is om de beslissing te maken om een product aan te passen, dan weegt de emotie zwaarder dan het product of de prijs. In dit artikel voor BigDataCollective bespreekt Andrew Lamrock van Call Journey hoe je Big Data kunt gebruiken voor het meten van emotie.
In juni deed Forrester onderzoeker Megan Burns... » Lees meer van 'Big Data gebruiken voor het meten van emotie'
Google Analytics Accounts: Het belang van naamgeving
Iedere Google Analytics gebruiker werkt met minimaal één account, één property en één dataweergave.
De meeste gebruikers werken er met meer. Het eerste element dat vaak wordt toegevoegd is een dataweergave met filters. Hiermee kun je verkeer dat niet afkomstig is van relevante doelgroepen, zoals jezelf, je collega's, siteontwikkelaars en spammers... » Lees meer van 'Google Analytics Accounts: Het belang van naamgeving'
Data-schoonmaak of data-onderhoud – wat is belangrijker?
Er zijn twee manieren om de kwaliteit van je data te verbeteren. Het schoonmaken van data is het (eenmalig) opschonen van data in de database, wat er voor zorgt dat verkeerde data in de toekomst niet nogmaals de kwaliteit van je rapporten en inzichten vervuild. Data-onderhoud is het doorgaand verifiëren en corrigeren... » Lees meer van 'Data-schoonmaak of data-onderhoud – wat is belangrijker?'
10 Tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics
Lees meer over datakwaliteit en hoe je deze kunt verbeteren in het nieuwe artikel van Reinier Koolmees: Datakwaliteit: Waar streef je naar?
In een wereld die overstroomt van data, is het cruciaal om datakwaliteit hoog op de agenda te hebben staan. Immers, het nemen van beslissingen o.b.v. incorrecte of incomplete data is zelfs nog veel erger... » Lees meer van '10 Tips voor het verhogen van datakwaliteit en inzichten uit Google Analytics'
5 veelvoorkomende campagne en e-commerce errors in Google Analytics
"Als je het niet kunt meten, dan kan je het niet verbeteren." -Sir William Thomson (Lord Kelvin)
Het uitrollen en implementeren van Google Analytics kan een lastig proces zijn en het is dan ook iets dat meestal gedaan wordt door specialisten die de kennis en ervaring hebben om dit correct te doen.... » Lees meer van '5 veelvoorkomende campagne en e-commerce errors in Google Analytics'
7 veelvoorkomende errors in het linken van Google Analytics met andere diensten
"Als je het niet kunt meten, dan kan je het niet verbeteren." -Sir William Thomson (Lord Kelvin)
Het uitrollen en implementeren van Google Analytics kan een lastig proces zijn en het is dan ook iets dat meestal gedaan wordt door specialisten die de kennis en ervaring hebben om dit correct te doen.... » Lees meer van '7 veelvoorkomende errors in het linken van Google Analytics met andere diensten'