GA & GTM: Weerdata en temperatuur als secundaire dimensie
1 + 1 = 3. Universal Analytics en Google Tag Manager zijn opzichzelfstaand behoorlijk handige tools, maar combineer ze, en je kunt alles doormeten wat er op je website gebeurt. In dit blog beschrijf ik hoe je, met behulp van Google Tag Manager, weerdata kunt doorschieten naar Google Analytics, om... » Lees meer van 'GA & GTM: Weerdata en temperatuur als secundaire dimensie'
8 veelvoorkomende errors in Google Analytics rapporten
"Als je het niet kunt meten, dan kan je het niet verbeteren." -Sir William Thomson (Lord Kelvin)
Het uitrollen en implementeren van Google Analytics kan een lastig proces zijn en het is dan ook iets dat meestal gedaan wordt door specialisten die de kennis en ervaring hebben om dit correct te doen.... » Lees meer van '8 veelvoorkomende errors in Google Analytics rapporten'
Nieuw! Hernoem je Google Analytics rapporten zoals jij het wilt
De nieuwe, gratis, Google Chrome extensie, Google Analytics Relabelling Machine, helpt jou bij je Google Analytics rapporten. Jij hebt vast ook wel eens moeite met de bewoordingen die Google Analytics standaard gebruikt. Dit zijn vaak niet de woorden die binnen jouw bedrijf worden gehanteerd. Of je hebt geen webshop maar... » Lees meer van 'Nieuw! Hernoem je Google Analytics rapporten zoals jij het wilt'
Heap Analytics – disruptive analytics tools uitgelicht (interview)
In navolging op mijn interview met Yali Sassoon van Snowplow Analytics sprak ik ook met Heap Analytics founder Matin Movassate (@matinm1). Heap Analytics wint razendsnel aan populariteit onder startups en enterprise businesses die op zoek zijn naar alternatieve methodes voor digital data analyse. Ik vroeg Matin om zijn visie rondom de ontwikkelingen... » Lees meer van 'Heap Analytics – disruptive analytics tools uitgelicht (interview)'
Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics
Bezoekers verwachten dat ze op elk moment snel en eenvoudig een relevant aanbod krijgen. Om bezoekers goed te kunnen bedienen ga je inzichten verzamelen over hoe de verschillende doelgroepen op je website informatie gepresenteerd willen krijgen in de verschillende fases van de customer journey. Met behulp van conversietesten kun je... » Lees meer van 'Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics'
Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)
In dit artikel doe ik verslag van het interview dat ik recent had met Yali Sassoon (@yalisassoon), mede-oprichter van Snowplow Analytics. In dit interview gaan we dieper in op het veranderende webanalytics landschap en welke rol Snowplow Analytics hierin speelt. (meer…) » Lees meer van 'Snowplow Analytics – disruptive analytics oplossing uitgelicht (interview)'
Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage
Wanneer je gaat beginnen met optimaliseren, moet je altijd een aantal data-statistieken op een rij zetten om een goed overzicht te krijgen.
Welke pagina's hebben we allemaal?
Hoeveel unieke gebruikers komen hier?
Voor hoeveel transacties zorgt het?
Hoe komen mensen op de pagina en waar klikken ze naartoe?
Met behulp van deze data kun je... » Lees meer van 'Het belangrijke verschil tussen uitstappercentage en uitvalpercentage'
Analytics zijn geen oplossing voor stomheid
Zo nu en dan hoor je van big data of analytics projecten die spectaculair gefaald zijn. Vooral wanneer het grote overheidsprojecten zijn, hier in Nederland ook een bekende situatie, dan kan je er op rekenen dat critici ons komen vertellen dat we te afhankelijk zijn van computers en data. Zeker nu big data... » Lees meer van 'Analytics zijn geen oplossing voor stomheid'