Gebruik de ‘Big Data power’ van search
Search kan de beste vriend zijn van een marketeer en is een fantastisch kanaal voor conversies. Het is een engagement mogelijkheid die door de gebruiker zelf wordt geïnitieerd en het geeft een enorm scala aan data waar wij als marketeers graag in duiken om inzichten te segmenteren, analyseren en identificeren die... » Lees meer van 'Gebruik de ‘Big Data power’ van search'
Website- en off-site data combineren voor Google Analytics remarketing
Het Google Analytics platform is over de jaren veranderd van een web analytics tool naar een 'user-centric digital measurement tool'. Met deze evolutie kwamen een aantal veranderingen aan het systeem, alsook compleet nieuwe features. Maar wat kan je doen wanneer je dit allemaal samen gaat gebruiken?
In dit artikel legt Justin... » Lees meer van 'Website- en off-site data combineren voor Google Analytics remarketing'
Geef betere aanbevelingen door de impact hiervan te voorspellen
Als webanalist gebruik je data om aanbevelingen te maken over hoe je de conversie van je website kunt verbeteren. Een van de meest waardevolle manieren om er zeker van te zijn dat je aanbevelingen gehoord worden is door de impact van je aanbevelingen te voorspellen.
Wat denk je dat waarschijnlijker is... » Lees meer van 'Geef betere aanbevelingen door de impact hiervan te voorspellen'
9 extra voor de hand liggende A/B-tests die je kunt doen
Een van de uitdagingen van conversie optimalisatie is weten waar je moet starten, en wat je moet testen. Je kunt namelijk niet zomaar willekeurig van alles gaan testen op je website. Je kunt tijd en geld verspillen aan dingen die compleet irrelevant zijn voor jouw business.
Afgelopen vrijdag deelden we al... » Lees meer van '9 extra voor de hand liggende A/B-tests die je kunt doen'
10 voor de hand liggende A/B-tests die je kunt doen
Een van de uitdagingen van conversie optimalisatie is weten waar je moet starten, en wat je moet testen. Je kunt namelijk niet zomaar willekeurig van alles gaan testen op je website. Je kunt tijd en geld verspillen aan dingen die compleet irrelevant zijn voor jouw business.
Deze 10 voor de hand liggende... » Lees meer van '10 voor de hand liggende A/B-tests die je kunt doen'
3 redenen voor een tagmanagement systeem
Op 6 mei was de eerste Digital Data Tips Tuesday (#DDTT) in Dauphine Amsterdam. Tagmanagement was het onderwerp. Tijdens deze middag werd uitgelegd wat tagmanagement is, hoe het implementatietraject eruit kan zien (bij ING) en wat de toekomstige ontwikkelingen zijn (door Relay42). Tagmanagement kan ertoe leiden dat je meer kunt... » Lees meer van '3 redenen voor een tagmanagement systeem'
10 dingen die je niet moet doen als digitaal analist
Heb je wel eens gehoord van 'iatrogeen'? Het betekent 'veroorzaakt door medische handelingen' en gaat dan vooral over dingen die onbedoeld zijn veroorzaakt. Dit betekent niet dat de dokter slecht is, of kwade bedoelingen had; soms gebeuren er nu eenmaal dingen die je niet voorzien had.
Maar, hoe jammer ook, vaak... » Lees meer van '10 dingen die je niet moet doen als digitaal analist'
Webanalytics Congres 2014: Measure, Optimize, Repeat | Congresdag, deel 2
Samen met Alouette Edens, online marketeer bij Internet Advantage, heb ik de congresdag van het Webanalytics Congres 2014 mogen bijwonen. Volop interessante sprekers, sessies, lekkere hapjes, drankjes en goede gesprekken. Wij hebben deze inspirerende dag eens goed voor je samengevat.
Gisteren deel 1 en vandaag deel 2.
Parallelsessie ronde 2a: Masterclass online overtuigen –... » Lees meer van 'Webanalytics Congres 2014: Measure, Optimize, Repeat | Congresdag, deel 2'