Webanalytics Congres 2014: Measure, Optimize, Repeat | Congresdag, deel 1

Samen met Alouette Edens, online marketeer bij Internet Advantage, heb ik de congresdag van het Webanalytics Congres 2014 mogen bijwonen. Volop interessante sprekers, sessies, lekkere hapjes, drankjes en goede gesprekken. Wij hebben deze inspirerende dag eens goed voor je samengevat. Vandaag deel 1 en morgen deel 2. Data Science: For Fun &... » Lees meer van 'Webanalytics Congres 2014: Measure, Optimize, Repeat | Congresdag, deel 1'

Webanalytics Congres 2014: Wat is nieuw in Google Analytics?

Measure, Optimize, Repeat - Data Driven Marketing Dit was het thema van het Webanalytics Congres 2014. Bedrijven beschikken over bergen on- en offline data die inzicht kunnen geven in hun klanten. De kunst is om uit die enorme hoeveelheid data de juiste informatie te halen en zo uw klanten te leren... » Lees meer van 'Webanalytics Congres 2014: Wat is nieuw in Google Analytics?'

Google Analytics: Waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag?

Als eCommerce website is je doel duidelijk: het vergroten van de aantallen transacties, herhaalaankopen laten stijgen en het verlagen van de kosten. Meer traffic zal niet één op één resulteren in transacties maar de focus zal liggen op het optimaliseren van de website. Analyseren, testen, doorvoeren en weer opnieuw analyseren! Hoe... » Lees meer van 'Google Analytics: Waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag?'

Gebruik deze Google Analytics drie-eenheid voor het meten van je website performance

Er is een grote kans dat je een onvolledig beeld hebt van het gedrag van bezoekers op je website. "Maar ik meet toch elke pagina op mijn site" denk je nu. "Op elke pagina hebben we immers een meetscript lopen." Klopt. Daarmee meet je gedrag tussen pagina’s. Om een echt... » Lees meer van 'Gebruik deze Google Analytics drie-eenheid voor het meten van je website performance'

‘Perfecte data’ betekent niet ‘perfecte voorspellingen’

Veel organisaties proberen een 'data nirvana' te bereiken door 100% complete informatie te gebruiken voor elke zakelijke beslissing die ze maken. Als het gaat om klantenanalyse wordt dit ook wel een “360 degree view of the customer” genoemd. We weten echter nooit echt alles over onze klanten. Wat we een... » Lees meer van '‘Perfecte data’ betekent niet ‘perfecte voorspellingen’'

Flexibele datacollectie en –distributie zonder externe content

Bedrijven met websites waar vertrouwen heel belangrijk is hanteren soms een specifiek beleid voor de verzameling en distributie van data. Zo’n beleid schrijft bijvoorbeeld voor dat er geen externe bestanden geladen mogen worden die de content van de site kunnen aanpassen. Het argument daarvoor is dat het bedrijf zelf in... » Lees meer van 'Flexibele datacollectie en –distributie zonder externe content'